بخش نابينايان كتابخانه مركزی استان سمنان افتتاح شد

به گزارش لیزنا، بر اساس روابط عمومي اداره كل كتابخانه‌های عمومی سمنان در اين مراسم عليرضا شاه‌حسينی، مديركل كتابخانه‌های عمومی استان به بيان نحوه تشكيل بخش نابينايان با بيش از شش هزار عنوان كتاب «گويا و بريل»، در اين كتابخانه پرداخت و از كتابدار اين بخش تشكر نمود.

شاه حسينی هم چنين بر لزوم و اهميت انجام فعاليت‌های فرهنگی مختلف از جمله نشست‌های كتاب‌خوان و جمع‌خوانی در بخش نابينايان تاكيد كرد.

عليرضا شاه حسينی ابراز اميدواری كرد: امروز كه اين كتابخانه افتتاح شده است قرار است با امكانات بيشتر و تجهيزات ضروری تجهيز شود تا شاهد خدمات‌رسانی مفيد به مردم و خصوصاً به نابينايان باشيم.

مهرداد فواديان، كتابدار بخش نابينايان  كتابخانه مركزی استان با اشاره  به شروع كار اين بخش از مهر ماه سالجاری، و عضويت 110 نفر از نابينايان در اين مدت زمان، نياز به منابع اطلاعاتي جديد و توليد محتوا را برای اعضا بسيار مهم دانست و يكی از مهمترين خدمات به نابينايان را جذب كتب گويا عنوان كرد.

فواديان همچنين گفت: در حال حاضر يك سيستم كامپيوتر ديگر مجهز به تمامي نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای مورد نياز نابينايان و همچنين يك دستگاه بهديد در اين بخش مورد نياز است و پاسخگوی بسياری از نيازهای فعلی اعضا است.