کد خبر: 27434
تاریخ انتشار: دوشنبه, 25 بهمن 1395 - 10:19

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کتابخانه های شهرداری برای تمام اقشار رایگان شد

منبع : لیزنا
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از رایگان شدن کتابخانه‌های این سازمان برای تمام اقشار خبر داد.
کتابخانه های شهرداری برای تمام اقشار رایگان شد

به گزارش لیزنا، براساس اعلام رویدادفرهنگی،محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در بخش اختتامیه همایش ملی کتاب و نشر با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه کتاب گفت: معجزه اصلی پیامبر (ص)کتاب بود همچنین فرهنگ ما ایرانیان از هزاران سال قبل تاکنون در موضوع علم به عنوان یک ملت تمدن ساز مطرح بوده است.

 وی ادامه داد: هرگز از پیشرفت و رشد افراد مختلف در اقصی نقاط کشور ناراحت نیستیم چرا که از این رشد درنهایت تمام مردم وکشورها بهره می‌گیرند.

 وی افزود: ناراحتیم که چرا با وجود فراهم بودن بسترهای فراوان مثل آزادی در نوشتن، نشر و خواندن؛ سرعت رشد ما کم است و آنچنان که باید پرچم دار نیستیم.

 صلاحی اظهار داشت: کتابخانه های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در ابتدای سال۹۴ حدود۸۵ مورد بود که هم اکنون به ۳۸۰مورد رسیده است.

 این درحالی است که کتابخانه های عمومی تهران متعلق به اداره کل کتابخانه های عمومی شهرتهران) از آن ورارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) تنها بین۳۴ تا۳۸ مورد است.

 وی گفت: ماهمواره برای ساخت کتابخانه و خرید.کتاب آمادگی داریم و حتی در زمانهای حساس مثل کنکور ساعات فعالیت کتابخانه را افزایش داده یا گرم خانه آنها را راه اندازی کرده ایم.

 رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران گفت: کتاب گران نیست عامل مطالعه پایین عامل فرهنگی است.

 وی بابیان اینکه مطالعه بیشتر، عمل کردن صحیح و نتیجه گیری رابهتر را سبب می شود، افزود: برای آنکه همه از کتاب بهره گیرند( حتی افراد ناتوان مالی) میز مبادله کتاب را برقرار کردیم تا ضمن به اشتراک گذاشتن کتابهای مازاد، هرکس به هرکتابی احتیاج داشت در دسترسش قرارگیرد.

 وی یادآور شد: طبق اعلام سازمان قرارشد افراد مختلف به سایت ما مراجعه و به مطابق سلیقه خود کتابی تا قیمت ۲۰ هزارتومان را انتخاب و رایگان دریافت کنند تا در مسابقه خلاصه سازی شرکت نمایند.

 وی افزود:۱۳۰ هزار نفر در این طرح شرکت کرده و ازبین خلاصه سازیهای دریافتی ۳۱۵ نفر رابرای جایزه انتخاب کردیم.

 به گفته صلاحی، از ۳۱۵ نفر برگزیده ۲۹۵ نفر دختر بودند و مجموعه این کار ۱۷ دقیقه سرانه مطالعه را افزایش داد.

کتابدار
|
Iran
|
1395/11/25 - 17:02
1
2
شهرداری به جای افزایش کتابخانه ای خود در سطح کلان شهراها نیم درصد قانونی را پرداخت نماید چندین کتابخانه نهادی ساخت وساز می گردد.
ضرر اصف
|
Iran
|
1395/11/25 - 13:41
1
7
این کاربه ضرر کتابخانه هااست
چون چیزی که رایگان باشد بی ارزش است
نهادهم درشش ماهه دوم سال برای کتابخانه هاچند نوبت عضویت رایگان گذاشت
الان که بررسی می کنیم منجربه ریزش عضو شده
وکتابخانه بی ارزش
کتابدار 1
|
Iran
|
1395/11/25 - 10:33
6
1
شاید بهتر بود همه کتابخانه های عمومی نهاد و شهرداری یکی می شدند و حقوق و مزایای کارمندانشان نیز معادل کارمندان دیگر دستگاه های دولتی میشد. وحدت رویه بهتر از تفرقه است.
کتابدار
|
Iran
|
1395/11/25 - 10:32
0
4
ذکر این نکته مفید است که کتابخانه های عمومی نهاد در همه شهر ها و روستاها موجود هستند اما کتابخانه های شهرداری فقط در تهران و کلان شهرها وجود دارند
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: