کد خبر: 27514
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 28 بهمن 1395 - 17:21

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

محمد فلاحی

کتاب و کتابخوانی از ارکان توسعه فرهنگی است

منبع : لیزنا
فرماندار شهرستان بانه کردستان گفت: متناسب سازی خدمات و منابع کتابخانه ها با نیازها و همچنین علایق مردم یکی از راهکارهای مهم در ترویج فرهنگ کتابخوانی است.
کتاب و کتابخوانی از ارکان توسعه فرهنگی است

به گزارش  لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، محمدفلاحی در دیدار کتابداران کتابخانه‌های عمومی شهرستان بانه اظهار داشت: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه یکی از نیازهای فرهنگی جامعه است.

وی بالا بودن سرانه مطالعه را از ویژگی ها جوامع توسعه یافته برشمرد و عنوان کرد: کتاب و کتابخوانی از ارکان توسعه فرهنگی است و نیاز به ارتقای سرانه مطالعه امری است که باید بیش از پیش به آن توجه شود.

فلاحی تشویق به کتاب خوانی در میان مردم را از وظایف دستگاه‌های فرهنگی  برشمرد و اظهار کرد: مسئولان وظیفه دارند از کتابخانه هی عمومی به عنوان یکی از متولیان فرهنگ ترویج مطالعه حمایت کنند.

فرماندار بانه تصریح کرد: ارتقای سرانه مطالعه در شهرستان بانه نقش بسیار مهم و اساسی در توسعه فرهنگی شهرستان و ارتقای آگاهی و بصیرت جامعه دارد.

وی خواستار توجه بیشتر خانواده ها به کتاب شد و افزود: خانواده ها می توانند با ایجاد انگیزه در کودکان و زمینه سازی برای مطالعه به ترویج فرهنگ کتاب خوانی کمک شایانی بکنند.

صفر حسین زاده رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بانه نیز در این دیدار خواستار حمایت بیشتر مسئولان از کتابخانه‌های عمومی شد و افزود: این نهاد فرهنگی با اجرای برنامه‌های متنوع سعی در ارتقای سطح فرهنگی جامعه دارد.

صفر حسین زاده عنوان کرد:شهرستان بانه در حال حاضر دارای 5 کتابخانه عمومی نهادی و یک کتابخانه عمومی مشارکتی است که نزدیک به 2 هزار نفر در این کتابخانه ها عضویت دارند.

وی زیربنای کتابخانه‌های عمومی بانه را یک هزار و 480 متر مربع عنوان کرد و گفت: با قول مساعدی شهرداری بانه به منظور اختصاص فضایی برای راه اندازی کتابخانه داده اشت امیدواریم این میزان در آینده افزایش پیدا کند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: