کد خبر: 27539
تاریخ انتشار: شنبه, 30 بهمن 1395 - 17:29

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

با همکاری دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

نخستین دوره آموزشی ویژه رؤسای شهرستان‌های نهاد برگزار می‌شود

منبع : لیزنا
نخستین دوره آموزشی ویژه رؤسای شهرستان‌های نهاد کتابخانه‌ها با همکاری دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
نخستین دوره آموزشی ویژه رؤسای شهرستان‌های نهاد برگزار می‌شود

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نخستین دوره آموزشی ویژه رؤسای شهرستان‌های نهاد با هدف ارتقاء دانش کاربردی و توسعه مهارت‌های مدیریتی رؤسای شهرستان‌ها از یکم تا چهارم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

طی این دوره آموزشی سرفصل‌هایی چون اصول و مبانی سازمان، آشنایی با بودجه‌ریزی عملیاتی، آموزش سخنرانی و انتقال پیام، مبانی ارتباطات سازمانی، ‌ آشنایی با رویه‌های اداری- مالی و مبانی برنامه‌ریزی در کتابخانه‌های عمومی ارائه خواهد شد.

نخستین نوبت از برگزاری این دوره آموزشی در تاریخ یکم الی چهارم اسفندماه، به میزبانی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، ۴۰ نفر از رؤسای اداره شهرستان‌های البرز، مرکزی، سمنان و تهران به میزبانی استان تهران حضور خواهند داشت.

این دوره‌ها در سال 1396 نیز به میزبانی ۹ مرکز استان برای ۶۵۰ تن از رؤسای ادارات برگزار خواهد شد.

کتابدار تهران
|
Iran
|
1395/12/03 - 21:22
0
3
با سلام به همکاران محترم
کاملا با اظهارات شما عزیزان موافقم . و از لیزنا خواهشمندم صدای ما کتابداران تهرانی را هم از مدیریت سلیقه ای و ناکارآمد حاضر (مانند دیگر استانها) به آقای مختارپور برساند.
مهدی کتابدار
|
Netherlands
|
1395/12/03 - 00:09
1
9
تغییر روسای شهرستانها و مسولین کتابخانه ها از خواسته های اصلی کتابداران و انتظاری به حق از دبیر کل فهیم و با درایت نهاد است واقعا نباید عده ای برای همیشه رییس و مسول باشند و عده ای کتابدار
واقعا منصفانه نیست که برخی کتابداران هیچ گونه شانسی برای پیشرفت و ارتقا نداشته باشند
کتابدار
|
Iran
|
1395/12/01 - 08:58
0
16
ملاک برگزاری جلسات انجمن‌ها، تعداد بالای جلسات نیست ملاک فعالیت در انجمن ‌ها، خروجی کارها، کیفیت برنامه ها و غنی بودن آن است.برخی ازاین مدیران منتصب قبل ازسال93 هستندکه بافلسفه وجودی سازی نهاد کتابخانه ها که فرهنگ سازی است ونیزباماموریت های جدیدنهادآشنا نیستندوبااطمینان بایدگفت که عزل ونصب جدید نیازمی باشددرجهت تحقق اهداف کتابدار وکتابخانه محوربودن درمدیریت نهادکتابخانه های عمومی کشور./ باسپاس
پاسخ ها
متین
| Iran |
1395/12/02 - 08:01
برخی روسا نه تنها با فلسفه وجودی نهاد و ماموریت های جدید نهاد، اهداف کتابدار و کتابخانه آشنا نیستند بلکه با انتشار اخبار کذب؛ آمار سازی و دروغ پردازی لطمه بزرگی به فرهنگ خطیر نهاد می زنند. این امر به ویژه در شهرستانهای کوچک خیلی به چشم می خورد. رئیسی که جمعا نیم ساعت (بدون اغراق اینو عرض میکنم) در کتابخانه حضور ندارد و کارهای شخصی اش اولویت دارد بر کتابخانه؛ کوچگترین گامی در جهت کتابخانه و اهداف کتابخانه بر نمیدارد و... آیا این درست هست؟؟؟ به نظر من نهاد اکنون گامهای بسیار بسیار مفید و عالی در جهت تحقق اهداف کتابخانه و کتابداری و فرهنگ کتابخوانی برداشته و جهت رسیدن به این اهداف باید به فکر روسای باسواد و پرتلاش و با انگیزه و لایق باشد وگرنه چند نیروی کارآمد و با سطح سواد بالا در زمینه کتابداری ولی زیر نظر روسای نه چندان آگاه کاری از پیش نخواهیم برد.
کتابدار از نجان
|
Iran
|
1395/11/30 - 19:52
1
27
به نظر من تغییر تغییر برخی روسا مهم تر از برگزاری دوره آموزشی برای ایشان هست.
پاسخ ها
استان اصفهان
| Iran |
1395/12/01 - 22:07
تورا خدا روسای شهرستانهای اصفهان را تغییر دهید. برخی از این روسا و نورچشمی هایشان هیچ حد و مرزی برای زورگویی هایشان ندارند.
کتابدار
| Iran |
1395/12/01 - 13:56
البته درست تر تغییر روسای ناکارآمد....
sara
| Iran |
1395/12/01 - 11:39
واقعا همینطوره. متاسفانه برخی از روسا از حدود 17 سال پیش همچنان رئیس تشریف دارند و از هیچ نظر نه خود و نه کتابخانه رشد علمی و فرهنگی نداشته و متاسفانه تاوان چنین مدیریت نادرست را کارکنان و مردم منطقه می دهند. و جالب اینجاست که تنها و تنها علت عدم تغییر چنین روسایی نبود جایگزین هست. آیا این درست هست؟؟ امیدوارم نهاد تدبیری در این خصوص داشته باشد.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: