کد خبر: 27595
تاریخ انتشار: سه شنبه, 03 اسفند 1395 - 12:20

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری کارگاه آموزشی «مهارت های زندگی» در کتابخانه آیت الله خسروی تکاب آذربایجان غربی

منبع : لیزنا
کارگاه آموزشی «مهارت های زندگی» با حضور کارشناسان امور اجتماعی شهرستان تکاب در کتابخانه آیت الله خسروی تکاب برگزار شد.
برگزاری کارگاه آموزشی «مهارت های زندگی» در کتابخانه آیت الله خسروی تکاب آذربایجان غربی

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان غربی ، مسئول کتابخانه آیت‌الله خسروی تکاب از برگزاری کارگاه آموزشی مهارت‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با حضور کارشناسان امور اجتماعی شهرستان تکاب و با حضور مسئولان و دانش‌آموزان دبیرستان مهرآوران و کارکنان و اعضاء کتابخانه آیت‌الله خسروی در بخش پژوهش کتابخانه خبر داد.

وی افزود: در این کارگاه مدرس دانشگاه و مسئول امور اجتماعی و پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان تکاب، شناخت آسیب‌های اجتماعی و نحوه پیشگیری از آن در بین جوانان ، نوجوانان و ... برای خانواده‌ها را مهم ارزیابی کرد و ریشه یابی برای شناخت دلایل بروز این آسیب ها در اجتماع را برای مصون ماندن از خطرات و آسیب های احتمالی امری ضروری دانست .

وی در تشریح ابعاد آسیب های اجتماعی به رفتارهای پرخطر اشاره کرد و افزود : آسیب‌های اجتماعی و  انواع آن در بین افراد جامعه ناشی از عدم آگاهی و آموزش صحیح  در برخورد با مسائل مرتبط با آسیب‌های اجتماعی برشمرد و در این بین فضای مجازی، را از مهم‌ترین علل بروز ناهنجاری های موجود در بین خانواده ها و جوانان دانست.

این کارشناس مسائل پیشگیرانه ، آموزش مهارت های زندگی به فرزندان را اولین واکسن ایمن سازی اجتماع در برابر خطرات اجتماعی دانست و خانواده ، مدرسه، مکان های عمومی مانند کتابخانه های عمومی و جامعه را مثلث تربیتی نامید و ابراز امیدواری کرد با تعامل این نهادهای اجتماعی که دائما از همدیگر در حال تاثیرپذیری و تاثیر گذاری هستند ، از زمینه های بروز و گسترش انواع آسیب های اجتماعی جلوگیری شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: