برگزاری کارگاه آموزشی «مهارت های زندگی» در کتابخانه آیت الله خسروی تکاب آذربایجان غربی

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان غربی ، مسئول کتابخانه آیت‌الله خسروی تکاب از برگزاری کارگاه آموزشی مهارت‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با حضور کارشناسان امور اجتماعی شهرستان تکاب و با حضور مسئولان و دانش‌آموزان دبیرستان مهرآوران و کارکنان و اعضاء کتابخانه آیت‌الله خسروی در بخش پژوهش کتابخانه خبر داد.

وی افزود: در این کارگاه مدرس دانشگاه و مسئول امور اجتماعی و پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان تکاب، شناخت آسیب‌های اجتماعی و نحوه پیشگیری از آن در بین جوانان ، نوجوانان و ... برای خانواده‌ها را مهم ارزیابی کرد و ریشه یابی برای شناخت دلایل بروز این آسیب ها در اجتماع را برای مصون ماندن از خطرات و آسیب های احتمالی امری ضروری دانست .

وی در تشریح ابعاد آسیب های اجتماعی به رفتارهای پرخطر اشاره کرد و افزود : آسیب‌های اجتماعی و  انواع آن در بین افراد جامعه ناشی از عدم آگاهی و آموزش صحیح  در برخورد با مسائل مرتبط با آسیب‌های اجتماعی برشمرد و در این بین فضای مجازی، را از مهم‌ترین علل بروز ناهنجاری های موجود در بین خانواده ها و جوانان دانست.

این کارشناس مسائل پیشگیرانه ، آموزش مهارت های زندگی به فرزندان را اولین واکسن ایمن سازی اجتماع در برابر خطرات اجتماعی دانست و خانواده ، مدرسه، مکان های عمومی مانند کتابخانه های عمومی و جامعه را مثلث تربیتی نامید و ابراز امیدواری کرد با تعامل این نهادهای اجتماعی که دائما از همدیگر در حال تاثیرپذیری و تاثیر گذاری هستند ، از زمینه های بروز و گسترش انواع آسیب های اجتماعی جلوگیری شود.