کد خبر: 27600
تاریخ انتشار: سه شنبه, 03 اسفند 1395 - 14:27

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کارگاه «قصه درمانی و اثرات آن در رشد شخصیتی و معنوی کودکان»در کتابخانه عمومی همدان برگزار شد

منبع : لیزنا
رئیس کتابخانه مرکزی همدان از برگزاری کارگاه «قصه درمانی و اثرات آن در رشد شخصیتی و معنوی کودکان» خبر داد.
کارگاه «قصه درمانی و اثرات آن در رشد شخصیتی و معنوی کودکان»در کتابخانه عمومی همدان برگزار شد

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، کارگاه «قصه درمانی و اثرات آن در رشد شخصیتی و معنوی کودکان»، با حضور مربیان حوزه تربیتی کودک به عنوان مدرس کارگاه، والدین اعضای کودک، کارمندان و کتابداران کتابخانه مرکزی در سالن جلسات اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان برگزار شد.

سیده منصوره حسینی‌شعار؛ رئیس کتابخانه مرکزی، هدف از برگزاری این کارگاه را بررسی قصه درمانی و تاثیر آن بر نگرش و رفتار کودکان و انتقال تجربه به کودکان از طریق قصه گویی و .... عنوان کرد.

در ابتدای این کارگاه، مربی حوزه تربیتی کودک به عنوان مدرس کارگاه ضمن بیان اهمیّت قصه‌گویی، اظهار داشت: «قصه درمانی» در کنار رویکردهای مختلف روانشناسی، کودکان را با فقدان‌ها، هراس‌ها و اضطراب‌ها آشنا می‌کند و به گونه‌ای غیر مستقیم و جذاب به کودکان نیرو و امید می‌دهد و در آنها تغییر ایجاد می‌کند.

وی بیان داشت: قصه‌ها به کودکان می‌گویند که در این جهان چگونه باشند و این فرصت را می‌دهند تا دیدگاه خود را نسبت به واقعیت تغییر دهند، به عبارت دیگر قصه‌ها ابزار تغییر باورهای آنها درباره خودشان است و همین‌طور تأثیرپذیری از شخصیت‌های قصه، به وسیله «تخیل»، اسباب تقویت قدرت فهم و بیان، پرورش خلاقیت، آموزش زبان و افزایش گنجینه واژگان کودکان می‌شود.

در ادامه این کارگاه چند نفر از والدین تجربیات خود را در برخورد با فرزندان مطرح کردند و مربی کارگاه نقات قوت و ضعف هر یک از رفتارها را برای والدین بیان کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: