کارگاه «قصه درمانی و اثرات آن در رشد شخصیتی و معنوی کودکان»در کتابخانه عمومی همدان برگزار شد

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، کارگاه «قصه درمانی و اثرات آن در رشد شخصیتی و معنوی کودکان»، با حضور مربیان حوزه تربیتی کودک به عنوان مدرس کارگاه، والدین اعضای کودک، کارمندان و کتابداران کتابخانه مرکزی در سالن جلسات اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان برگزار شد.

سیده منصوره حسینی‌شعار؛ رئیس کتابخانه مرکزی، هدف از برگزاری این کارگاه را بررسی قصه درمانی و تاثیر آن بر نگرش و رفتار کودکان و انتقال تجربه به کودکان از طریق قصه گویی و .... عنوان کرد.

در ابتدای این کارگاه، مربی حوزه تربیتی کودک به عنوان مدرس کارگاه ضمن بیان اهمیّت قصه‌گویی، اظهار داشت: «قصه درمانی» در کنار رویکردهای مختلف روانشناسی، کودکان را با فقدان‌ها، هراس‌ها و اضطراب‌ها آشنا می‌کند و به گونه‌ای غیر مستقیم و جذاب به کودکان نیرو و امید می‌دهد و در آنها تغییر ایجاد می‌کند.

وی بیان داشت: قصه‌ها به کودکان می‌گویند که در این جهان چگونه باشند و این فرصت را می‌دهند تا دیدگاه خود را نسبت به واقعیت تغییر دهند، به عبارت دیگر قصه‌ها ابزار تغییر باورهای آنها درباره خودشان است و همین‌طور تأثیرپذیری از شخصیت‌های قصه، به وسیله «تخیل»، اسباب تقویت قدرت فهم و بیان، پرورش خلاقیت، آموزش زبان و افزایش گنجینه واژگان کودکان می‌شود.

در ادامه این کارگاه چند نفر از والدین تجربیات خود را در برخورد با فرزندان مطرح کردند و مربی کارگاه نقات قوت و ضعف هر یک از رفتارها را برای والدین بیان کرد.