کد خبر: 27622
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 05 اسفند 1395 - 10:49

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری پنجمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی گناباد خراسان رضوی

منبع : لیزنا
رئیس اداره کتابخانه های عمومی گناباد از برگزاری پنجمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان خبر داد.
برگزاری پنجمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی گناباد خراسان رضوی

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گناباد،پنجمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان گناباد با اکثریت اعضای انجمن در محل کتابخانه عمومی شهید ابدی شهری برگزار شد.

در ابتدا احمد مظلوم رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گناباد به ارائه گزارشی از وضعیت موجود کتابخانه های عمومی و مشارکتی گناباد پرداخت.

 احمد مظلوم بیان نمود:در حال حاضر شهرستان گناباد دارای 10باب کتابخانه عمومی و 3 باب کتابخانه مشارکتی است که در این کتابخانه ها تعداد189000  نسخه کتاب موجود است و گناباد در میزان تعداد کتاب به نسبت جمعیت با دارا بودن 11/2 نسخه کتاب به ازای هر نفر در بین شهرستان های استان خراسان رضوی از وضعیت خوبی برخوردار می باشد و 10 درصد مردم شهرستان گناباد عضو کتابخانه های عمومی هستند.

 مظلوم در ادامه افزود:شاخص زیربنای کتابخانه های عمومی نیز هم اکنون به ازای هر 100 نفر 15/7 متر فضای کتابخانه ای در شهرستان گناباد وجود دارد که در این مورد گناباد رتبه اول استان را به خود اختصاص داده است.

در ادامه فرماندار و ریاست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان گناباد با تاکید بر اهمیت دادن به بحث کتاب و کتاب خوانی افزود: کتابخانه ها نماد فرهنگی در سطح شهرستان بوده و باید جهت  رفع نیازها و مشکلات کتابخانه های عمومی شهرستان  اقدام نمود.

در ادامه هریک از اعضای انجمن به بیان نظرات و پیشنهادات خود پیرامون دستور کار جلسه پرداختند و تصمیماتی در راستای بهبود وضعیت کتابخانه ها و میزان مطالعه در شهرستان گناباد گرفته شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: