کد خبر: 27624
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 05 اسفند 1395 - 11:15

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

جمع خوانی کتاب «سردار سبز » درکتابخانه عمومی امام خمینی (ره) شهرستان اسفراین خراسان شمالی

منبع : لیزنا
کتاب «سردار سبز» در کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) شهرستان اسفراین جمع خوانی و معرفی شد.
 جمع خوانی کتاب «سردار سبز »  درکتابخانه عمومی امام خمینی (ره) شهرستان اسفراین خراسان شمالی

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، کتاب «سردار سبز» نوشته مهدی میرکیانی از سری کتابهای طرح (کتابخوان ماه) ویژه بهمن ماه نهاد، در بخش کودک کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) شهرستان اسفراین توسط کودکان و نوجوانان  جمع خوانی  و معرفی شد.

مجموعه کتاب «سرداران ایران زمین» به تمام سردارانی که از خاک ایران زمین در مقابل مهاجمان بیگانه شامل مقدونی ها، رومی ها، مغول ها، عثمانی ها، پرتغالی ها، هلندی ها، روس ها، انگلیسی ها و بعثی ها دفاع کردند، می پردازد. از آریوبرزن تا شهید همت.در واقع این اثر داستان نیست و کوشیده شده است برهه ای از تاریخ را به صورت داستان برای مخاطبان نوجوان بازگو کند.

خون های بسیاری برای حفظ خاک و ناموس این سرزمین بر زمین ریخته شد و مردان بسیاری جان خود را برای این خاک فداکرده اند که شاید نسل نوجوان ما کمتر با این سلحشوران میهن در طول تاریخ آشنا باشند. این اثر مجموعه ای 16 جلدی است که در آن داستان زندگی این سلحشوران وطن به زیبایی برای نوجوانان روایت شده است. تصویرگری بسیار زیبای سید حسام طباطبایی بر جذابیت کتاب افزوده است. نویسنده، این 16 سردار را به گونه ای انتخاب کرده که به نوعی تاریخی 2600 ساله تمدن ایران از زمان هخامنشیان تا پس از انقلاب اسلامی را دربرگرفته است

خواندن این مجموعه علاوه بر مرور مختصر تاریخ این سرزمین و آشنا شدن با خیانت ها و بی کفایتی ها و عبرت ها و از سوی دیگر، رشادت ها و جانفشانی ها، ارزش خاک وطن را بیش از پیش برای نوجوانان این سرزمین عیان کند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: