کد خبر: 27627
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 05 اسفند 1395 - 11:55

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

فرماندار بیجار تاکید کرد

ضرورت ایجاد کتابخانه مرکزی در بیجار

منبع : لیزنا
فرماندار بیجار در چهارمین نشست انجمن کتابخانه های عمومی بیجار بر ضرورت ایجاد کتابخانه مرکزی در بیجار کردستان تاکید کرد.
ضرورت ایجاد کتابخانه مرکزی در بیجار

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، فرماندار بیجار در چهارمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی بیجار در سال 95 اظهار داشت: اهمیت مسئله مطالعه و کتاب و کتابخوانی آنقدر زیاد است که رهبرمعظم انقلاب از آن به عنوان نفس کشیدن تعبیرمی کند.

وی با بیان اینکه در زمینه ترویج کتابخوانی درشهرستان بیجار گام‌های خوبی  برداشته شده است،افزود: البته برای رسیدن به حد مطلوب راه زیادی باید طی شود.

فرماندار بیجار احداث کتابخانه مرکزی در شهرستان بیجار را از مباحث مهم فرهنگی و ضروری اعلام کرد، و بیان داشت: ادارات مسکن و شهرسازی و آموزش و پرورش باید هرچه سریع تر زمین هایی با کاربری فرهنگی جهت احداث کتابخانه مرکزی بیجار به انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان معرفی کنند.

وی همچنین بر پرداخت نیم درصد کتابخانه های عمومی از طرف شهرداری تاکید کرد و اظهار داشت: در حال حاضر شهرداری حسن آباد یاسوکند 6 میلیون تومان به کتابخانه عمومی این شهر بدهکار است.

 مریم احمد زاده رئیس اداره کتابخانه های عمومی بیجار در ادامه جلسه به برنامه های فرهنگی اجرا شده در طی یک ماه گذشته اشاره کرد و بیان داشت: نشست کتاب خوان، کلاس قصه گویی و جمع خوانی کتاب از مهمترین برنامه های کتابخانه عمومی بیجار در یک ماه گذشته است.

مریم احمدزاده گفت: در حال حاضر بیش از 4 هزار نفر از مردم بیجار در 6 کتابخانه عمومی این شهرستان عضویت دارند.

وی بر راه اندازی کتابخانه در شهرهای تازه تاسیس پیرتاج و توپ آغاج تاکید و اضافه کرد: ادارات و به ویژه تبلیغات اسلامی بیجار می تواند در این دو شهر از راه اندازی کتابخانه حمایت قرار دهد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: