کد خبر: 27630
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 05 اسفند 1395 - 12:28

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

توزیع 12 هزار نسخه نشریه در مراکز مختلف استان همدان در راستای ارتقای فرهنگ

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از توزیع ۱۲ هزار نسخه نشریه در مراکز مختلف استان در راستای ارتقای فرهنگ مطالعه خبر داد.
 توزیع 12 هزار نسخه نشریه در مراکز مختلف استان همدان در راستای ارتقای فرهنگ

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی استان همدان، عاطفه زارعی مدیر کل کتابخانه‌های عمومی همدان، با اشاره به ارسال نشریات مختلف از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان، اظهار کرد: با دریافت این نشریات آنها را در مراکز مختلف استان توزیع کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه این نشریات در دو نوبت به دست ما رسیده است، گفت: ابتدا ۶ هزار و ۵۰۰ نسخه نشریه در ۱۷ عنوان دریافت و توزیع شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان با اشاره به ارسال ۵ هزار و ۱۹۰ نسخه نشریه طی نوبت دوم، گفت: این نشریات نیز در ۴۶ عنوان بود که در مراکز مختلف توزیع شد.

وی با بیان اینکه نشریات در ایستگاه‌های مطالعه شهرستان‌های همدان و ملایر در دو نوبت توزیع شده است، افزود: این نشریات را در اتوبوس‌های شهری، آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، کلینیک‌های درمانی، نانوایی‌ها و کتابخانه‌های مشارکتی‌ توزیع کرده‌ایم.

زارعی با اشاره به توزیع یک‌هزار و ۲۶۱ جلد نشریه در ۱۳ ایستگاه‌ مطالعه شهرستان همدان و ۲۵۵ نسخه در داخل اتوبوس‌های شهری،  اظهار داشت: ۷۵۰ نسخه نشریه در ۱۰ آرایشگاه‌های زنانه و ۵۹۵ نخسه نیز در پنج کلینیک درمانی همدان توزیع شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به توزیع ۳۷۵ نسخه نشریه در نانوایی‌های شهر همدان، افزود: در زندان نیز در «بند نسوان» ۵۲ نسخه از این نشریات توزیع شد.

وی از توزیع ۲۵۵ نسخه نشریه در کتابخانه‌های مشارکتی همدان خبر داد و افزود: با دریافت سری دوم از نشریات، ۳ هزار و ۳۴۸ نسخه از آن در شهرستان همدان توزیع شد و به همین ترتیب در شهرستان ملایر نیز بیش از یک‌هزار نسخه توزیع شده است.

زارعی با اشاره به اینکه استقبال خوبی از این نشریات به عمل آمده و روند توزیع مجلات، باعث پویایی و پیگیری مخاطبان شده است، افزود: نشریات به صورت کاملاً رایگان در مراکز عمومی مختلف توزیع می‌شود.

وی هدف از اجرای این طرح را توزیع مناسب منابع اطلاعاتی به ویژه نشریات در مکان‌های پرتردد به منظور دسترسی آسان اقشار جامعه و نیز به چرخه درآمدن منابع اطلاعاتی دانست و گفت: این مجلات بیشتر در زمینه موضوعات علمی، فرهنگی، هنری، آموزشی، سیاسی و اجتماعی بوده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: