با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
اختتامیه نخستین «کنگره ملی شعر کتاب» برگزار می‌شود

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مراسم اختتامیه «نخستین کنگره ملی شعر کتاب» چهارشنبه یازدهم‌ اسفندماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، چهره‌های برجسته حوزه شعر، مسئولین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و جمعی از کتابداران برگزار می‌شود.

شاعران شرکت‌کننده در این کنگره در پنج بخش شعر کلاسیک، سپید و نیمایی، ترانه، طنز و بخش ویژه کودک و نوجوان طبع‌آزمایی کردند. دستاورد این کنگره ملی، جمع‌آوری ۱۷۰۰ قطعه شعر در قالب‌های گوناگون با موضوع کتاب و مطالعه بود. پس از طی مراحل داوری تخصّصی، از میان این آثار، ۱۹ اثر به‌عنوان آثار برگزیده و شایسته تقدیر انتخاب شدند که در مراسم اختتامیه این رخداد فرهنگی از صاحبان آثار برگزیده تقدیر شود.

با توجه به حضور پرشمار همکاران کتابدار و ستادی نهاد در بین شرکت‌کنندگان این کنگره، آثار ایشان در بخشی ویژه، داوری و از همکاران برگزیده تجلیل خواهد شد.

مراسم اختتامیه «نخستین کنگره ملی شعر کتاب» ساعت ۱۵ روز چهارشنبه یازدهم ‌اسفندماه در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی محقق حلی شهر تهران واقع در میدان شوش، خیابان ری، نبش خیابان محمد یزدی برگزار می‌شود.