کد خبر: 27653
تاریخ انتشار: شنبه, 07 اسفند 1395 - 16:57

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اجرای هفتمین دوره طرح «اهدای کتاب، اهدای دانایی» در استان زنجان

منبع : لیزنا
در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و در راستای ترویج سنّت حسنه اهدای کتاب و ارتقای فرهنگ مطالعه و كتابخوانی، هفتمین دوره طرح «اهدای کتاب، اهدای دانایی» دهم اسفند ماه در سطح استان زنجان اجرا می شود.
اجرای هفتمین دوره  طرح «اهدای کتاب، اهدای دانایی» در استان زنجان

 به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی کتابخانه های عمومی استان زنجان، امیرعلی نیک بخش مدیر کل کتابخانه های عمومی استان در این خصوص اظهار داشت: در جهت ارتقای فرهنگ مطالعه و كتابخواني، غنی‌سازی منابع کتابخانه‌های عمومی و ترویج سنت حسنه اهدای کتاب، هفتمین دوره طرح «اهدای کتاب، اهدای دانایی»  از دهم اسفند ماه در سطح استان زنجان اجرا می شود.

وی تصریح کرد: ترویج سنّت حسنه اهدای کتاب، فرهنگ سازی در اهدای کتاب‌های مفید و بلا استفاده موجود در منازل و ادارات جهت استفاده کتابخوانان ، شهروندان و اعضای کتابخانه های عمومی، غنی‌سازی منابع کتابخانه‌ها و ایجاد امکان دسترسی کتابخوانان و علاقمندان به کتاب و منابع خواندنی از اهداف طرح «اهدای کتاب، اهدای دانایی» می باشد.

نیک بخش در ادامه گفت: در این طرح مردم خیّر و فرهنگ دوست استان می توانند در اقدامی ماندگار و خداپسندانه با اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی در ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و غنی سازی منابع کتابخانه ها سهیم باشند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان در خصوص نحوه اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی نیز گفت:  علاقمندان می توانند جهت اهدای کتابهای مازاد و بلا استفاده خود به یکی از کتابخانه های عمومی محل سکونت خود و یا به اداره کل کتابخانه های عمومی و ادارات کتابخانه های شهرستانهای تابعه مراجعه نموده و یا با  شماره ۳۳۴۷۱۶۱۳ تماس حاصل فرمایند.

همچنین شهروندان محترم می توانند نشانی و شماره تماس خود را به سامانه پیامکی اداره کل کتابخانه های عمومی استان  ۳۰۰۰۹۹۰۰۰۹۶۶۶۶  ارسال نمایند تا نسبت به دریافت کتابها توسط کتابخانه های عمومی استان اقدام شود.

وی در پایان تصریح کرد: تاکنون در ۶ دوره اجرای اين طرح در استان زنجان توفیقات خوبی در فرهنگ‌سازی اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی حاصل شده و طی آن ۱۳۰ هزار نسخه از کتاب‌هاي شهروندان محترم و اقشار مختلف مردم و نیز سازمان‌های دولتی به کتابخانه‌‌هاي عمومي استان اهدا شده و دراختیار کتابخوانان و اعضای کتابخانه های عمومی قرار گرفته است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: