کد خبر: 27659
تاریخ انتشار: شنبه, 07 اسفند 1395 - 18:25

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

رونمایی از کتاب « سارا و جشن شکوفه ها» درنمایشگاه کتاب بهارستان

منبع : لیزنا
همزمان با برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب بهارستان،به همت کتابخانه های عمومی شهرستان بهارستان از کتاب «سارا و جشن شکوفه ها» رونمایی شد.
رونمایی از کتاب « سارا و جشن شکوفه ها» درنمایشگاه کتاب بهارستان

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی کتابخانه های عمومی شهرستان بهارستان، این برنامه با حضور رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بهارستان و جمعی از کتابداران و مسئولین امور بانوان ادارات و بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب بهارستان، در محل سرای اهل قلم این نمایشگاه برگزار گردید.

کتاب «سارا و جشن شکوفه» داستانی  با موضوع روز اول مدرسه و ترسی که کودکان از مدرسه دارند که برای مخاطبین گروه سنی الف و ب نوشته شده است . نویسنده در این داستان ضمن بهره گیری از قدرت خیال پردازی توانسته است کودک را با روز اول مدرسه آشنا نموده و ترس را از او دور نماید.

فرح انگیز اجاقی نویسنده اثر در سال 1347 متولد شد. کارهای فرهنگی را از نهضت سوادآموزی آغاز نمود و سپس وارد آموزش و پرورش شده و به تدریس پرداخت. شوق نویسندگی را از سالها پیش در سر داشت و داستان‌های کوتاه بسیاری نوشته است. ایشان اکنون همزمان با اجرای مدیریت مدرسه، نوشتن داستانهای کودکان را نیز به صورت جدی دنبال می نماید.

منتقد این کتاب گفت: کتاب حاضر محاسن بسیاری دارد که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره نمود: موضوع داستان بسیار کاربردی است ، به خوبی از تخیل در داستان استفاده شده است، از تجربه های بزرگتر در جهت پیشبرد روال داستان استفاده شده است. و اما ایشان ضمن قدردانی از نویسنده این اثر ارزشمند، چند نکته جهت اعمال در چاپ‌های بعدی این اثر بیان نمود: داستان جنبه عوام پسندانه ندارد و بیشتر مخاطبان دختر به آن علاقه مند می شوند، دلیل اصلی ترس سارا از مدرسه در پایان داستان به وضوح مطرح نشده است، از وجود پدر در داستان استفاده نشده است و این خانواده را ناقص جلوه داده است.

منقد دیگر این اثر  ضمن تقدیر از تصویرگر این کتاب بیان نمود: یکی از عوامل ساختار داستان درونمایه و مضمون داستان است که محتوای متن را به خود اختصاص می دهد و به صورت غیر مستقیم به مخاطب القا می شود که در کتاب کودکان این امر بر عهده تصویرگر است که ابتدا باید خود به مفهوم داستان پی ببرد تا بتواند تصاویر مرتبط با محتوای متن را خلق نماید. در این کتاب تصویرگر به زیبای این مفهوم را خلق کرده است. البته اگر از خطوط موازی و راست در تصاویر کمتر استفاده می شد، تاثیر بهتری داشت. چرا که کودک با خطوط در هم و برهم ارتباط بیشتری دارد. تصویر جلد کتاب نیز باید نمایانگر مضمون داستان باشد که در این کتاب دو دختر در تصویر روی جلد دیده می شود، در صورتی که کل داستان حول محور یک دختر می چرخد.

گفتنی است تقدیر از نویسنده و منتقدین اثر پایان بخش این برنامه بود. 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: