کد خبر: 27691
تاریخ انتشار: دوشنبه, 09 اسفند 1395 - 15:58

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

بخشدار مرکزی شهرستان مهرستان عنوان کرد

کتاب و کتابخوانی یکی از اولویتها و ضروریتهای فرهنگی در جامعه است

منبع : لیزنا
 پنجمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مهرستان سیستان و بلوچستان با حضور بخشدار بخش مرکزی برگزار شد.
کتاب و کتابخوانی یکی از اولویتها و ضروریتهای فرهنگی در جامعه است

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی کتابخانه های عمومی استان سیستان و بلوچستان،  پنجمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مهرستان با حضور بخشدار بخش مرکزی و اعضاء جلسه در محل کتابخانه عترت النبی(ص) شهرستان مهرستان برگزار شد.

بخشدار مرکزی شهرستان مهرستان در این جلسه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را مستلزم عزم عمومی و همراهی مردم و مسئولان دانست، و اظهار داشت: کتاب و کتابخوانی یکی از اولویت‌ها و ضروریت‌های فرهنگی در جامعه است و همه مسئولان باید با همکاری و همراهی تمام تلاش خود را برای تحقق این هدف والای فرهنگی در شهرستان مرزی مهرستان به کار ببندند.

وی ادامه داد: با توجه به گسترش و رشد جمعیت در شهرستان مهرستان و وجود جمعیت بالای قشر جوان و نوجوان در شهرستان ایجاد کتابخانه های روستایی در روستاهای پرجمعیت یک ضرورت است و باید هم اندیشی در این مهم بین مردم و مسئولین صورت گیرد.

بخشدار مرکزی شهرستان مهرستان تصریح کرد: نهادینه شدن فرهنگ کتاب و کتابخوانی و گرایش افراد به مطالعه باعث کاهش معضلات اجتماعی و از بین رفتن خیلی از آسیب های اجتماعی می شود.

وی افزود: جنگ نرم مهترین سلاح دشمن برای تخریب روحیات جوانان این مرز و بوم است و غنای فکری افراد جامعه از طریق مطالعه ،مهم‌ترین ابزار برای مقابله با دشمنان است.

در ادامه جلسه رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهرستان با اشاره به اقدامات این اداره در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی،اظهار داشت: این اداره در سال 95 با برگزاری جلسات انجمن کتابخانه های عمومی، محفل انس با قرآن، مسابقات نقاشی، سرودخوانی، آموزش قرآن کریم، مسابقات فرهنگی، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب، کانون ادبی، نشست کتابخوان و فعالیتهای ویژ بخش کودک تا حد زیادی تلاش کرده است تا فرهنگ کتاب و کتاب خوانی را در شهرستان نهادینه سازد.

وی با اشاره به توسعه کتاب خانه های روستایی در این شهرستان اظهار داشت: با توجه به رشد و توسعه شهرستان و از سویی پراکندگی روستاهای شهرستان مهرستان، توسعه کتابخانه های روستایی در این شهرستان در دستورکار این اداره است و می طلبد تا همه مسئولان نیز همکاری لازم با این اداره در راستای تحقق این هدف را داشته باشند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهرستان افزود: طی بررسی های بعمل آمده شهرستان مهرستان نیاز به 6 کتاب خانه روستایی در بخش مرکزی و با توجه به الحاق برخی روستاها به مناطق شهری و احداث یک کتابخانه عمومی در مرکز شهر مهرستان دارد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: