کد خبر: 27694
تاریخ انتشار: دوشنبه, 09 اسفند 1395 - 16:40

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان

کتابخانه‌های روستایی منشاء تحول فرهنگی در روستاها هستند

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به جایگاه ویژه کتابخوانی در توسعه فرهنگی،گفت: کتابخانه‌های روستایی منشاء تحول فرهنگی در روستاها هستند.
کتابخانه‌های روستایی منشاء تحول فرهنگی در روستاها هستند

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی استان همدان، عاطفه زارعی؛ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، اظهار داشت در سومین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب قریب به یک‌هزار روستا فعالیت‌ها و برنامه‌های خود را به دبیرخانه مرکزی در تهران ارسال کرده بودند که روستای قباق‌تپه به عنوان یکی از 10 روستای برتر کشوری انتخاب شد.

وی با بیان اینکه به دلیل فعالیت‌های گسترده‌ به خصوص ابتکار مردمی کردن فعالیت‌ها در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی‌ از سوی مسؤول کتابخانه روستای قباق‌تپه، افزود این کتابخانه روستایی قریب به 600 نفر عضو دارد و بیش از 8 هزار نسخه کتاب در آن موجود است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های فرهنگی مختلفی در طول سال در این کتابخانه برگزار می‌شود، تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از 10 نشست کتاب‌خوان کتابخانه‌ای، 10 نشست کتاب‌خوان مدرسه‌ای و بیش از 15 جلسه جمع‌خوانی کتاب با حضور پرشور اقشار مختلف روستا در این کتابخانه برگزار شده است.

وی از برگزاری هشت نمایشگاه کتاب در مناسبت‌های مختلف در کتابخانه روستایی قباق تپه خبر داد و گفت:‌ برگزاری دوره مسابقه نقاشی برای کودکان و نوجوانان، قصه‌گویی برای کودکان و تقدیر از اعضای کتابخانه در دهه مبارک فجر و هفته کتاب از جمله فعالیت‌های این کتابخانه می‌توان نام برد.

زارعی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی در خصوص مسائل اجتماعی برای زنان خانه‌دار در کتابخانه روستای قباق‌تپه؛ از برگزاری برنامه‌های خلاقانه مانند یک روز با کتاب اهالی روستا، زنگ کتابخوانی در مدارس، ایستگاه کتابخوانی در محلات پرجمعیت، برنامه شب یلدا و روزهای دفاع مقدس در کتابخانه عمومی قائم(عج) خبر داد.

وی با بیان اینکه کتابخانه عمومی قائم(عج) روستای قباق تپه یکی از کتابخانه‌های روستایی موفق در سطح استان به شمار می‌آید، تصریح کرد: کتابخانه‌‌های روستایی کبودراهنگ به عنوان تنها پایگاه فرهنگی فعال روستا میزبان نشست‌های فرهنگی از جمله حلقه‌های صالحین، کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه کتاب بوده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: