کارگاه آموزشی «تفکر، کودک و کتابخانه» برگزار شد

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی البرز، مجموعه کارگاه‌های آموزشی «تفکر، کودک و کتابخانه» با هدف آشنایی و آموزش کتابداران نهادی با مفاهیم حوزه فلسفه و کودک در دو دوره مقدماتی و تکمیلی برای 30 نفر از کتابداران و کارکنان اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز برگزار شد.

کارشناس آموزش کتابخانه های عمومی البرز گفت: در این کارگاه‌های آموزشی که با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و گروه فلسفه برای کودکان پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد، سرفصل‌هایی همچون مبانی برنامه فلسفه برای کودکان، روش استفاده از کتاب‌های داستان عادی در حلقه کندوکاو، داستان‌های فکری در برنامه «فبک» اجرای حلقه کندوکاو اخلاقی و ... توسط اعضای هیأت علمی گروه فلسفه برای کودکان پژوهشگاه علوم انسانی ارائه شد.

وی افزود: این دوره در مرحله نخست برای کتابداران ۱۰ استان طراحی شد و تا پایان شهریورماه ۹۶ برگزار می‌شود. همچنین با برنامه‌ریزی‌های انجام ‌شده، ‌3۰ نفر از کتابداران استان‌ البرز در روزهای هشتم، ‌نهم، شانزدهم تا هفدهم اسفندماه در این کارگاه‌های آموزشی شرکت کردند و دوره آموزشی خود را در دوسطح مقدماتی و تکمیلی به پایان رساندند.