کد خبر: 27927
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 25 اسفند 1395 - 08:25

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

با راه‌اندازی کتاب‌خانه سیار روستایی

کودکان عشق‌آبادی زیر چتر مهربانی کانون رفتند

منبع : لیزنا
هفتمین کتاب‌خانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی در عشق‌آباد طبس فعالیت خدمت‌رسانی فرهنگی به کودکان روستایی را آغاز کرد.
کودکان عشق‌آبادی زیر چتر مهربانی کانون رفتند

 به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، طاهره حمیدی مدیرکل کانون استان خراسان جنوبی در آیین افتتاح این کتاب‌خانه گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عشق کودکان و نوجوانان مناطق روستایی تلاش کرد تا هفتمین کتاب‌خانه سیار روستایی  کانون خراسان جنوبی  را در  عشق‌آباد بخش دستگردان طبس راه‌اندازی کند.

وی با بیان این‌که کانون پرورش فکری بیش از نیم قرن است که خالصانه و عاشقانه به کودکان و نوجوانان خدمت می‌کند، گفت: خدمات کانون شامل حال تمامی کودکان و نوجوانان ایران اسلامی در مناطق شهری و روستایی می‌شود و  این عزیزان با حضور فعال خود در برنامه‌هایی که محور اصلی آن کتاب و کتاب‌خوانی است، گنجینه‌های پنهان وجود خود را کشف می‌کنند.

حمیدی اضافه کرد: کانون در اندیشه‌ی خردورزی، اندیشه‌سازی و پرورش تفکر کودکان است.

وی افزود: کودکان و نوجوانان در فضای کتاب‌خانه‌های تخصصی کانون، مهارت‌هایی را یاد می‌گیرند که در جریان زندگی به ویژه دوران بزرگ‌سالی بسیار مؤثر است.

مدیر کل کانون استان، توسعه سوادخواندن و نوشتن، ارتقای مهارت ذهنی، پرورش تفکر و تقویت بیان، اعتماد به نفس و تقویت مهارت‌های ادبی و هنری را از جمله اهدافی دانست که کانون پرورش فکری برای تحقق آن سال‌هاست برنامه‌ریزی می‌کند.

حمیدی در پایان گفت: کتاب‌خانه سیار روستایی دستگردان طبس راه‌اندازی شد تا از این پس کودکان و نوجوانان مناطق روستایی عشق آباد بتوانند از فعالیت‌های کتاب‌خانه سیار به ویژه امانت کتاب بهره‌مند شوند.

بخشدار دستگردان طبس نیز در این مراسم گفت: راه‌اندازی کتاب‌خانه سیار روستایی در آستانه بهار بهترین عیدی کانون برای کودکان و نوجوانان بود و از این اتفاق فرهنگی بسیار خرسندیم.

بخشدار دستگردان طبس با قدردانی از مساعدت کانون پرورش فکری برای راه اندازی کتاب‌خانه سیار روستایی دستگردان گفت: کانون نقش مهمی در تشویق کودکان و نوجوانان به مطالعه کتاب و شادابی و پویایی بچه‌ها دارد.

وی تصریح کرد: امروز که کتاب‌خانه سیار روستایی دستگردان طبس آغاز به کار می‌کند، چشم انتظار شکوفاتر شدن درخت علم و دانش در شهرمان هستیم.

در بخش دیگری ازمراسم، رئیس آموزش و پرورش بخش دستگردان طبس گفت: کانون و آموزش و پرورش اهداف مشترکی دارند و حضور  کتاب‌خانه سیار روستایی هدیه‌ای ارزشمند برای بیش از یک‌هزار و800 دانش‌آموز این منطقه است.

وی با اشاره به گستردگی و پراکندگی روستاهای بخش دستگردان، اظهار امیدواری کرد: خدمات کانون پرورش فکری در این منطقه گسترش یابد و شاهد راه‌اندازی مرکز فرهنگی هنری ثابت نیز برای کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به فرهنگ و هنر این منطقه باشیم.

با افتتاح هفتمین کتاب‌خانه سیار روستایی عشق آباد دربخش دستگردان طبس، شمار مراکز فرهنگی هنری ثابت، سیار شهری، پستی و روستایی کانون خراسان جنوبی به عدد 23 رسید.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: