سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران مطرح شود

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی کتابخانه های عمومی سمنان؛ فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان سمنان در نشست انجمن اظهار داشت:  سمنان مردمانی فرهنگی، سختکوش، باسواد و فرهیخته دارد و باید تلاش کنیم تا سمنان در پایتخت کتاب ایران مطرح شود.

فرماندار سمنان با تمجید از ایده انتخاب یک شهر به عنوان پایتخت کتاب ایران اظهار داشت: این طرح، یک ایده خلاق فرهنگی است که در ترویج فرهنگ مطالعه موثر است و یکی از جلوه‌های موفقیت برای وحدت فرهنگی در حوزه کتابخوانی استان است.

وی با تاکید بر اینکه ضمن بررسی قابلیت های شهر های انتخاب شده به عنوان پایتخت کتاب ایران و استفاده از ایده های خلاق و نو تک تک افراد جامعه در این خصوص افزود:  هم‌افزایی میان مسئولان دستگاه‌های مختلف این شهر اعم از انجمن‌ها، نهادهای سیاسی و اجتماعی در موفقیت سمنان در این طرح تاثیر گذار است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان  در ادامه این نشست با اشاره به مبحث پایتختی کتاب ایران عنوان کرد: باید با همراهی مردم و مسئولین طرح های ابتکاری و جدیدی در سمنان مطرح شود تا کتاب و کتابخوانی در این منطقه  گسترش یافته و سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران مطرح شود.

وی با اشاره به اینکه مستند سازی فعالیتها از مهمترین اصول موفقیت این طرح است عنوان کرد: مردم فرهنگ دوست و اهل مطالعه شهرستان و اداره های مرتبط باید در شهرها، روستاها و عشایر اقدامات بدیع و نویی انجام دهند تا هم سبب تشویق بیشتر مردم شوند و هم شرایط را برای کشوری شدن سمنان فراهم کنند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سمنان نیز در این نشست با اشاره به ایجاد کتابخانه در روستاهای خیرآباد و رکن آباد گفت: از دهیاران و شوراها می خواهیم که فضای مناسب را برای مطالعه مردم  این روستاها را فراهم کنند و زمین مناسب را برای ایجاد کتابخانه را معرفی نمایند.