نشست کمیته برنامه ریزی هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در اصفهان برگزار شد

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی کتابخانه های عمومی استان اصفهان، امیر هلاکویی سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان در این نشست تصریح کرد: برای برپایی هرچه بهتر جشنواره، کمیته های اجرایی، تبلیغات و اطلاع رسانی و فرهنگی تشکیل و برنامه ریزی لازم در این زمینه انجام گیرد.

امیر هلاکویی با تاکید بر صدور احکام اعضای کمیته برنامه ریزی جشنواره کتابخوانی رضوی اظهار داشت: دوره پیشین جشنواره با استقبال خوبی در استان اصفهان روبرو شد که امیدواریم امسال با کمک نهادهای اجرایی استان شاهد استقبال گسترده تری باشیم .

وی مهمترین اهداف این جشنواره را ترویج سیره و فرهنگ رضوی، آشنایی بیشتر کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها با سبک و شیوه زندگی رضوی عنوان کرد و گفت: این جشنواره در راستای اهداف اساسی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مبنی بر ترویج فرهنگ کتابخوانی برگزار می‌شود.

در ادامه نشست کارشناس فرهنگی استان ضمن قرائت مفاد شیوه‌نامه اجرایی جشنواره کتابخوانی رضوی، به تبیین بخشنامه پرداخت.

به گفته وی، تشکیل ستاد جشنواره با حضور اعضای مرتبط در استان، برگزاری جلسات مشترک با نهادها و دستگاه‌ها، بانک‌ها و سایر حوزه‌ها در سطح مدیران ارشد برای به جلب نظر، همکاری و مشارکت مادی آنها، طرح موضوع برگزاری هفتمین دوره جشنواره در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان و توجه ویژه به ظرفیت عظیم مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه برای برگزاری موفق و پرشور جشنواره، از مهم‌ترین محورهای این بخشنامه است.

 در بخشنامه برگزاری هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی که به امضای علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور رسیده، همچنین بر استفاده از فرصت خلاقیت کتابداران یا اعضای محترم کتابخانه‌ها در شیوه‌های اطلاع رسانی و جلب مشارکت در جشنواره، استفاده از ظرفیت گروه‌های فعال و تشکل‌های مردم نهاد مروّج کتابخوانی در سراسر استان و استفاده از فرصت رسانه‌های جمعی نظیر صدا و سیما، روزنامه‌ها و سایت‌های استانی برای اطلاع‌رسانی جشنواره، تأکید شده است.

همچنین این نشست با حضور مسئول روابط عمومی، کارشناس منابع، کارشناس امور کتابخانه ها، کارشناس مشارکت ها و کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان برگزار شد.