مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان یزد خبر داد
کمک 650 میلیون ریالی به کتابخانه نابینایان یزد

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی یزد، محمدعلی دست افشان، مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان یزد با اعلام این خبر افزود: با توجه به نیاز کتابخانه نابینایان یزد به یک دستگاه چاپگر برای تولید منابع بریل مورد نیاز خود، پیگیری‌های لازم از طریق نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت که در نهایت مبلغ ۶۵۰ میلیون ریال از طرف شرکت صنعتی معدنی چادرملو به کتابخانه نابینایان یزد اختصاص یافت.

وی با تقدیر از پیگیری و عنایت ویژه محمدرضا تابش، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: پرداخت این مبلغ از سوی شرکت چادرملو کمک بزرگی به تأمین منابع بریل کتابخانه نابینایان یزد می‌کند و بخش اعظمی از نیازهای اطلاعاتی روشندلان عضو کتابخانه از این طریق مرتفع خواهد شد.

مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان در پایان سخنان خود خواستار توجه و عنایت هرچه بیشتر خیران نیک‌اندیش یزدی به تأمین نیازهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کتابخانه‌های استان شد و ابراز امیدواری کرد خیران در کنار ساخت فضاهای کتابخانه‌ای، تجهیز، شاداب‌سازی و تأمین منابع موردنیاز کتابخانه‌ها را نیز مورد توجه قرار دهند.

همچنین، با کمک نقدی ۶۵۰ میلیون ریالی شرکت چادرملو به کتابخانه نابینایان یزد دو دستگاه چاپگر بریل و یک دستگاه صحافی حرارتی تهیه و در اختیار این کتابخانه قرار گرفته است.

کتابخانه نابینایان یزد هم‌اکنون ۵۹۱ نفر عضو فعال دارد و تعداد منابع بریل این کتابخانه ۲ هزار و ۳۲ نسخه و منابع صوتی آن نیز ۷ هزار عنوان است.