کد خبر: 28260
تاریخ انتشار: یکشنبه, 03 ارديبهشت 1396 - 13:31

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

«در دهان اژدها» مهمان باشگاه کتاب فردوس

منبع : لیزنا
فرهنگ‌سرای فردوس با برپایی باشگاه کتاب به بررسی و معرفی کتاب «در دهان اژدها» با حضور محمدرضا زمانی نویسنده اثر می‌پردازد.
«در دهان اژدها» مهمان باشگاه کتاب فردوس

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی فرهنگ‌سرای فردوس،در نخستین برنامه باشگاه کتاب فردوس در سال جاری  کتاب «در دهان اژدها» با حضور محمدرضا زمانی نویسنده اثر، پروین پناهی نویسنده و منتقد ادبی و جمعی از علاقه‌مندان به کتابخوانی معرفی و بررسی می‌شود.

کتاب «در دهان اژدها» شامل ۱۰ داستان کوتاه است  که با دقت خاصی به دنبال هم چینش یافته اند و هر کدام شاید برشی از زندگی ما باشند. زبان بی‌تکلف و ساده کتاب، خواندن داستان‌های آن را آسان کرده، ولی فکر آدم را برای مدت‌ها به لایه‌های دیگری از زندگی سوق می‌دهد که شاید ناشی از ایده‌هایی نو باشد که در محتوای عمیق تر نوشته‌ها وجود دارد.

 در بخشی از کتاب آمده است:

«من احساس گروه خونی اوی منفی دارم، گروهی که به همه خون می‌داد و کسی نبود به او خون بدهد، جز خودش... در هر دو صورت همه چیز عوض می‌شود، درست مثل سربازی که از جنگی سخت و طولانی برگشته باشد، سربازی که خرابی‌های زیادی دیده است و چند بار مجبور شده از یک متری و خلاف میلش سرنیزه را توی گردن دشمن فرو کند تا زنده بماند و نامزدش هم با کس دیگری ازدواج کرده است؛ حتی اگر پیروز هم برگردد، دیگر هیچ وقت مثل روز اول و آن آدم قبلی نخواهد شد

در معرفی نویسنده این اثر می‌توان گفت؛ محمدرضا زمانی از نویسندگان جوان کشورمان است که داستان‌های «مردن روی دور کند» و «شناور» از او به ترتیب در اولین جشنواره‌ طنز مکتوب (۱۳۸۵) و دومین جایزه‌ ادبی بوشهر (۱۳۹۳) تقدیر شده‌اند. از مجموعه آثار وی می‌توان به تولد دوبارۀ هودینی، شهر همه چراغ‌هایش روشن بود، تابستانی كه در آبادان به زمین نشست، حفره مشترک، شناور، نام و نام خانوادگی اشاره کرد.

مراکز فرهنگی هنری منطقه ۵ با توجه به اهمیت کتاب‌خوانی در جامعه و در راستای آشتی با کتاب و افزایش سطح سرانه مطالعه برنامه‌های مختلفی در حوزه کتاب‌خوانی اجرا می‌کنند.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند دوشنبه ۴ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۷ به فرهنگ‌سرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از تقاطع شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۴۴۰۸۱۰۴۳ تماس بگیرند.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: