کد خبر: 28296
تاریخ انتشار: دوشنبه, 04 ارديبهشت 1396 - 23:28

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

جلسه شورای اداری کتابخانه های عمومی لرستان برگزار شد

منبع : لیزنا
اولین جلسه شورای اداری کتابخانه های عمومی استان لرستان در سال جاری در سالن جلسات شورای اسلامی شهرستان خرم آباد برگزار شد.
جلسه شورای اداری کتابخانه های عمومی لرستان برگزار شد

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی کتابخانه های عمومی لرستان این جلسه با حضور کارشناسان ستادی و روسای ادارات کتابخانه های عمومی شهرستان ها برگزار شد.

 علی جهان آرا مدیر کل کتابخانه های عمومی استان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و پی گیری مستمر همکاران در انجام وظایف محوله در سالی که گذشت، تلاش و جدیت بیشتر همکاران در راستای ارتقا و پویایی بیش از پیش کتابخانه های عمومی استان در سال جدید را خواستار شد.

جهان آرا برگزاری هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی را مهمترین برنامه پیش روی نهاد و اداره کل کتابخانه های عمومی استان برشمرد و اظهار داشت: با توجه به لزوم برگزاری مطلوب این جشنواره در استان ضرورت دارد که کارشناسان ستادی و روسای ادارات شهرستان ها با پی گیری های مجدانه خود از تمام ظرفیت موجود جهت برگزاری هر چه بهتر این برنامه مهم فرهنگی دراستان استفاده کنند.

وی در بخشی دیگر از سخنانش ضمن اشاره به بازدید کارشناسان نهاد از کتابخانه های عمومی سطح استان، به تشریح پاره ای از مسائل و مشکلات موجود در کتابخانه های عمومی استان پرداخت و بر رعایت تعهد کاری، نظم اداری و تدوین یک برنامه منطقی و عملیاتی جهت رفع موانع و کاستی های موجود در کتابخانه های عمومی استان تاکید کرد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی لرستان به لزوم پرداخت بدهی نیم درصد کتابخانه های عمومی توسط شهرداری های استان نیز اشاره کرد و تصریح کرد: بر طبق مصوبه جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان و با پی گیری و مکاتباتی که با مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری صورت گرفت، در اولین نشست شهرداران استان مقرر شد که شهرداری های استان تا اردیبهشت ماه سال جاری نسبت نسبت به پرداخت بدهی های خود به کتابخانه های عمومی استان اقدام کنند.  

 

در ادامه جلسه کارشناسان ستادی و روسای ادارات شهرستان ها در دو بخش مجزا ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده  به بیان مسائل و مباحث مختلف مربوط به حوزه کاری خود پرداختند و در پایان پس از تجمیع آرا و نتیجه گیری مباحث مطرح شده، مصوبات مربوطه به تصویب و امضای حاضرین در جلسه رسید. 

ضرورت اطلاع رسانی و تبلیغات گسترده جهت برگزاری هر چه با شکوه تر جشنواره کتابخوانی رضوی در استان، تهیه لیست اموال موجود در کتابخانه های عمومی شهرستان ها با همکاری واحد حراست و امین اموال اداره کل، لزوم پی گیری پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی توسط شهرداری ها، ضرورت احیا و تشکیل انجمن خیرین کتابخانه ساز در شهرستان ها، پرداخت هزینه  ایاب و ذهاب روسای ادرات شهرستان ها بر طبق ضوابط مربوطه، هماهنگی روسای ادارات شهرستان ها با ادره کل در امضای قراردادها و تفاهم نامه با سایر نهادها و سازمان ها، پی گیری نصب تابلو راهنمای کتابخانه های عمومی با همکاری شهرداری ها، لزوم هماهنگی و اخذ مجوز از اداره کل در انجام برنامه های فرهنگی مانند نقد کتاب، رونمایی کتاب و معرفی کتاب در شهرستان ها و ارسال اخبار فعالیت های انجام شده در شهرستان ها در اسرع وقت به واحد روابط عمومی اداره کل جهت تسریع در روند اطلاع رسانی برنامه های صورت گرفته از مهمترین مصوبات اولین جلسه شورای اداری کتابخانه های عمومی لرستان در سال جاری بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: