کد خبر: 28351
تاریخ انتشار: یکشنبه, 10 ارديبهشت 1396 - 10:48

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

سیدسعید رشادی

همه مسئولان مؤظف به تلاش در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی هستند

منبع : لیزنا
امام جمعه پارس آباد اردبیل خواستار تلاش همه مسئولان جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه شد.
همه مسئولان مؤظف به تلاش در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی هستند

 به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی کتابخانه های عمومی استان اردبیل،سیدسعید رشادی در دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل با تأکید بر اهمیت کتابخوانی، نهادینه شدن فرهنگ مطالعه را منوط به تبدیل آن به یک ارزش اجتماعی و فرهنگی دانسته و گفت: در جامعه ای که کتابخوانی به یک ارزش اجتماعی تبدیل شود، مطمئناً همه افراد آن جامعه به دنبال مطالعه خواهند رفت.

وی یکی از شاخص های توسعه فرهنگی را سرانه مطالعه دانسته و افزود: چینش کتاب های مفید از غیر مفید و دسته بندی آن به نسبت سن افراد، امر مهمی است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارس آباد، پرداختن به مباحث کتابخوانی در شورای اداری این شهرستان را خواستار شده و تصریح کرد: ترویج فرهنگ مطالعه، نیازمند همدلی و همکاری همه دستگاههای اجرائی و فرهنگی است.

امام جمعه پارس آباد، برگزاری نشست های کتاب خوان در مدارس را مورد تحسین قرار داد وافزود: طرح اداره کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد مبنی بر حضور کتابداران در مدارس و کلاسهای درس و شرح خدمات کتابخانه ای و معرفی کتاب، برنامه مناسب و پسندیده ای است.

 رباب عزیزخانی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل نیز در این دیدار، لازمه نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی را، تشویق کودکان توسط اولیاء، مربیان مهدهای کودک و معلمان مدارس ابتدائی دانست و گفت: همه عادت های خوب و بد در دوران کودکی در شخصیت افراد شکل میگیرد و لذا باید توجه بیشتری به قشر کودک صورت گیرد.

رباب عزیزخانی، لازمه تأسیس کتابخانه های مناسب در مدارس جدید التأسیس را یادآور شده و افزود: این کتابخانه ها می توانند در تشویق کودکان به مطالعه نقش اساسی داشته باشند.

همچنین در این دیدار، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد گزارشی در خصوص جشنواره کتابخوانی رضوی و فعالیت های انجام شده در این خصوص ارائه نمود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: