کد خبر: 28477
تاریخ انتشار: شنبه, 16 ارديبهشت 1396 - 15:48

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کتابخانه ملک برگزار می کند

نشست «نگاهی به شاهنامه چاپ سنگی میرزا علیقلی خویی»

منبع : لیزنا
نشست «نگاهی به شاهنامه چاپ سنگی میرزا علیقلی خویی» در روز سه‌شنبه 19 اردیبهشت ماه از ساعت 15 تا ساعت 17 در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود.
نشست «نگاهی به شاهنامه چاپ سنگی میرزا علیقلی خویی»

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی کتابخانه ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، اولریش مارزلف، پژوهشگر ادبیات فولکلور ایران و شرق‌شناس سرشناس آلمانی به همراه علی بوذری، نسخه‌شناس و پژوهشگر حوزه کتاب‌های چاپ سنگی، در نشست «نگاهی به شاهنامه چاپ سنگی میرزا علیقلی خویی» در کتابخانه و موزه ملی ملک، درباره یکی از نسخه‌های پرآوازه چاپ سنگی شاهنامه در دوره قاجار سخنرانی می‌کنند.

میرزا علیقلی خویی یکی از فعال‌ترین تصویرگران کتاب‌های چاپ سنگی در عصر قاجار به شمار می‌آید که با استناد به امضاهای ثبت شده در کنار آثارش می‌توان گفت بیش از 30 کتاب را تصویرسازی کرده است. شاهنامه چاپ سنگی با تصویرسازی میرزا علیقلی خویی، نخستین شاهنامه چاپ سنگی در تهران است که در محرم سال 1267 قمری با خط نستعلیق و قطع رحلی در 595 برگ منتشر شده است. این نسخه دربردارنده 56 نگاره است و نظر بسیاری از استادان و پژوهشگران را به خود می‌کشاند.

 

کتابخانه و موزه ملی ملک، دوستداران فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی را به حضور در نشست «نگاهی به شاهنامه چاپ سنگی میرزا علیقلی خویی» فرامی‌خواند. این نشست تخصصی در ساختمان کتابخانه و موزه ملی ملک در محوطه تاریخی باغ ملی تهران به نشانی «میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد» برگزار خواهد شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: