کد خبر: 28562
تاریخ انتشار: یکشنبه, 24 ارديبهشت 1396 - 14:46

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اعلام آمادگی اداره کل زندان‌های فارس در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی

منبع : لیزنا
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس به منظور تبیین شرایط هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی و بازدید از کتابخانه مشارکتی زندان مرکزی شیراز با مسئولان اداره‌کل زندان‌های فارس دیدار کرد.
اعلام آمادگی اداره کل زندان‌های فارس در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس، روح‌الله منوچهری در این دیدار با اشاره به برگزاری اقدامات تشویقی مطلوب و تأثیرگذار در زندان‌های فارس،‌عنوان کرد:‌ توجه به مقوله کتاب و کتابخوانی در زندان‌های این استان بسیار اهمیت یافته است به‌طوریکه خوشبختانه از 20زندان موجود در استان فارس 18زندان کتابخانه دارند که به صورت مشارکتی اداره می‌شوند.

وی با بیان اینکه این کتابخانه‌ها به منابع بیشتری نیاز دارند، افزود: اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس در زمینه ارائه نرم‌افزارهای آموزشی، نشریات و منابع به این کتابخانه‌ها و همچنین برگزاری کلاس‌های آموزش کتابداری به مسئولان زندان‌های فارس آمادگی کامل دارد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس همچنین به برگزاری هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان و همکاری بسیارخوب اداره کل زندان‌های فارس در دوره پیشین این جشنواره بیان کرد: بیش از 1 هزار و 400نفر از زندانیان استان فارس در ششمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند که از این میان هفت نفر برگزیده شده‌اند که این امر در کشور بی‌سابقه بوده است.

به گفته وی، امید است که امسال با همکاری خوب مسئولان اداره‌کل زندان‌های فارس و ایجاد شرایط ویژه برای شرکت کردن زندانیان در این مسابقه، همچون اختصاص کد ویژه اداره‌کل زندان‌ها‌ در جشنواره و اهدای هدایای معنوی خاص از طرف این اداره‌کل، مشارکت زندانی‌ها در جشنواره امسال بیش از سال گذشته باشد.

سید حشمت‌الله حیات‌الغیب نیز در این دیدار با اشاره به اینکه زندانی‌ها به کتاب گرایش بسیار مطلوبی دارند، عنوان کرد: افراد در زندان‌ها اوقات فراغت بیشتری دارند؛ علاوه بر آن به دلیل در دسترس نبودن امکانات دیگر به کتاب رو می‌آورد.

مدیرکل زندان‌های فارس با بیان اینکه توسعه برنامه‌های کتابخوانی یکی از برنامه‌های اصلاحی اداره‌‌کل زندان‌های فارس است، افزود: سالانه مسابقات کتابخوانی بسیاری در زندان‌ها در سطح استان و کشور برگزار می‌شود که این مسابقات تاکنون با استقبال گسترده زندانیان همراه بوده است، به‌طوریکه بیش از 60درصد زندانیان استان فارس در مسابقات کتابخوانی شرکت می‌کنند.

وی با تصریح اینکه اداره کل زندان‌های فارس در برگزاری پرشور هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی همکاری‌های لازم را خواهد داشت، گفت: کتاب‌های مطرح شده در جشنواره کتابخوانی رضوی کتاب‌های تأثیرگذاری است که افراد زندانی نیز از این کتاب‌ها استقبال می‌کنند؛ علاوه بر آن در زندان‌ها ابزارهای خوبی برای تشویق افراد به کتابخوانی وجود دارد و می‌توان از صداوسیمای مرکز زندان نیز برای این مقوله بزرگ فرهنگی بهره جست.

وی یادآور شد: اداره‌کل زندان‌های فارس همچنین در زمینه تهیه هدایای معنوی ویژه زندانیان اقدام خواهد کرد.

سید حشمت‌الله حیات‌الغیب در ادامه از نیاز کتابخانه‌های مشارکتی زندان‌ها به نرم‌افزارهای کتابداری و منابع اشاره کرد و گفت: امید است که اداره کل کتابخانه‌های عمومی بتواند در زمینه مرتب‌سازی کتاب‌های کتابخانه‌های مشارکی زندان، ارسال منابع به این کتابخانه‌ها به ویژه در بخش‌های زنان و افراد زیر 18 سال کانون اصلاح و تربیت، همکاری در راستای برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در زندان‌ها، آموزش اصول کتابداری به پرسنل کتابخانه‌های مشارکتی زندان‌ها و ایجاد طرح ایستگاه کتاب در بخش‌های مختلف زندان و... با اداره‌کل زندان‌های فارس همکاری داشته باشد.

گفتنی است در پایان این دیدار از کتابخانه‌ مشارکتی زندان مرکزی شیراز بازدید شد و همچنین کتاب‌های اهدایی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی برای بخش بانوان و کانون اصلاح و تربیت به مسئولان اداره‌کل زندان‌ها اهدا شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: