مشارکت انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان نیر اردبیل در جشنواره کتابخوانی رضوی

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، مهدی احمدی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان که با حضور رباب عزیزخانی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و اعضای انجمن در محل فرمانداری نیر برگزار شد، ضمن تمجید از ایده جشنواره کتابخوانی رضوی، برنامه های فرهنگی را عامل نهادینه کردن ارزشهای اجتماعی و ایجاد شور و نشاط در جامعه برشمرده و گفت: خوشبختانه با فعالیت های کتابخانه ای و همکاری سایر دستگاهها، شاهد رشد کمی و کیفی در برنامه های فرهنگی برگزار شده در شهرستان نیر هستیم.

وی، حمایت اعضای انجمن از جشنواره کتابخوانی رضوی را مورد تأکید قرار داده و افزود: همه ارگانهای شهرستان نیر، آماده مشارکت فعالانه در این طرح ملی هستند.

احمدی، کتاب را مهمترین مؤلفه توسعه فرهنگی دانسته و تصریح کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی، گامی مهم در راستای ترویج فرهنگی کتابخوانی است.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان نیر همچنین خواستار مشارکت خیرین نیکوکار در جشنواره شده و اضافه کرد: خیرین نیک اندیش می توانند با مشارکت در خرید و اهدای کتابهای جشنواره، مشارکت در تدارک اقلام تبلیغاتی و هدایای منتخبین، سهم بسزایی در خدمت به ائمه اطهار(ع) و توسعه فرهنگی منطقه داشته باشند.

در این جلسه، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز ضمن تقدیر از حمایت اعضای انجمن، کتابهای انتخاب شده برای جشنواره را 6 عنوان اعلام کرده و اظهار داشت: از این 6 عنوان، یک عنوان ویژه کودکان، یک عنوان ویژه نوجوانان و 4 عنوان ویژه بزرگسالان می باشد.

رباب عزیزخانی افزود: از این عناوین، دو عنوان نیز به موضوع زندگی و کرامات حضرت شاهچراغ(ع) و حضرت معصومه(س)  اختصاص یافته است.

وی، همکاری دستگاههای اجرائی و فرهنگی را در زمینه مشارکت در جشنواره کتابخوانی رضوی، کم نظیر توصیف کرده و تصریح کرد: خوشبختانه انجمن کتابخانه های عمومی در شهرستانها، حمایت های همه جانبه ای از این جشنواره داشته اند.

عزیزخانی، کتابخوانی را عاملی مهم در آموزش مهارتهای زندگی، کاهش بزه های اجتماعی و نهادینه کردن ارزشهای فرهنگی دانسته و ادامه داد: خوشبختانه با حمایت های فرماندار فرهنگ دوست شهرستان نیر، شاهد برگزاری نشست های کتاب خوان در روستاهای فاقد کتابخانه در این منطقه هستیم.

 

در ابتدای این نشست، محسن باکفی سرپرست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان نیر با ارائه گزارشی از نحوه اجرای جشنواره کتابخوانی رضوی در این شهرستان، از مشارکت شهرداری نیر و شهرداری کورائیم در تبلیغات محیطی و نصب بنر در سطح شهر و همکاری جمعیت هلال احمر در خصوص نصب چادرهای ویزه ایستگاه جشنواره در این دو شهر خبر داد.