کد خبر: 28580
تاریخ انتشار: دوشنبه, 25 ارديبهشت 1396 - 11:36

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

روستای شهدای طبر جاجرم در نمایشگاه کتاب برنامه‌های متنوعی اجرا کرد

منبع : لیزنا
مسئول کتابخانه عمومی شهدای طبر شهرستان جاجرم در استان خراسان شمالی از اختصاص غرفه به روستاهای دوستدار کتاب کشور در نمایشگاه کتاب و برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی توسط این کتابخانه خبرداد.
روستای  شهدای طبر جاجرم در نمایشگاه کتاب برنامه‌های متنوعی اجرا کرد

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، مسئول کتابخانه  عمومی شهدای طبر شهرستان جاجرم از اختصاص غرفه به روستاهای دوستدار کتاب کشور در نمایشگاه کتاب و برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی توسط این کتابخانه  خبرداد.

 زهرا تقی زاده گفت : روستای طبر با داشتن 11نویسنده و42 عنوان کتاب از این نویسندگان در نمایشگاه کتاب تهران حضور یافت .علاوه بر این کتب مقالات علمی وپایان نامه هایی از بزرگان طبر که صحافی وچاپ شده بود نیزجمع آوری شد و در این غرفه به معرض دید بازدیدکنندگان گذاشته شد .همچنین این غرفه با صنایع دستی  روستا تزئین شد وبرنامه ها وفعالیتهای فرهنگی روستا از جمله برنامه های کتابخانه عمومی شهدای طبر وفیلم مراسم شب فرهنگی طبر که درشهریور ماه سال گذشته در آیینه خانه مفخم بجنورد برگزارشده بود برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته شد .

وی در ادامه از برنامه هایی چون شعرخوانی با لهجه طبری توسط عباس محمدزاده یکی از شاعران وغزل سرایان طبر و برنامه معرفی روستای طبر از زبان محمد علی نوری نویسنده کتاب فرهنگنامه طبری وده ما طبر برای بازدیدکنندگان سالن اهل قلم وغرفه طبر خبرداد وبیان کرد غرفه طبر در 3روز برپایی خود در نمایشگاه کتاب تهران شاهد بازدیدآقای مختارپور  دبیر کل محترم نهادکتابخانه ها وگفت وشنود ایشان با نویسنده طبری اقای محمدعلی نوری قرار گرفت .همچنین آقای حدادعادل و سید ابوالفضل هاشمی مدیر کل کانون های فرهنگی مساجد کشور (از داوران جشنواره فرهنگی روستاهای دوستدار کتاب کشور) وچند تن دیگر  از مسئولین ارشادورئیس کتابخانه ملی از غرفه روستاهای دوستدار کتاب کشور بازدیدکردندوبسیاری نویسندگان از جمله مهردادصدقی طنزپرداز بجنوردی که اصالت طبری دارند وخانم ثریا صدقی نویسنده ومدرس داستان در حوزه هنری خراسان شمالی واقای علی وفادار از بزرگان طبر نیز از مهمانان غرفه طبر بودند و چندین نویسنده دیگر که ضمن بازدید از غرفه کتابهایشان را به کتابخانه شهدای طبر اهدا کردندهمچنین اقای احسان سیفی کارشناس منابع اداره کل کتابخانه های خراسان رضوی وعزیزان دیگری از خطه خراسان شمالی از غرفه طبر دیدن کردند ویک مصاحبه تلویزیونی با شبکه افق از روستاهای دوستدار کتاب کشور صورت گرفت ویک انجمن حامی کتابخانه ها ومدارس  نیز وعده بازدیداز روستاهای دوستدارکتاب کشور وحمایت از این روستاها راداد .

 

وی در پایان از حضور طبریهای مقیم تهران منجمله بانوان عزیز به همراه کودکانشان از نمایشگاه کتاب تهران وغرفه طبر خبرداد وبیان کرد حضور این عزیزان مایه دلگرمی وایجاد حال وهوای تازه به غرفه طبر در نمایشگاه کتاب تهران بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: