مسائل و نیازهای کتابخانه‌های عمومی چهار شهرستان استان فارس بررسی شد

به گزارش  لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، روح‌الله منوچهری به همراه کارشناسان این اداره کل در سفری دو روزه ضمن بازدید از تمامی کتابخانه‌های عمومی این چهار شهرستان، از نزدیک با کتابداران دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

در این سفر همچنین جلسه هم اندیشی در خصوص راهکارهای مؤثر در ارتقا بخشیدن سطح مطالعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تبیین شرایط هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور سرپرست اداره کتابخانه های عمومی استان فارس برپا شد.

منوچهری، در این جلسه ضمن اهمیت بخشیدن به کتابخانه‌های عمومی و فضای مطالعه در شهرستان، بیان کرد: شهرستان کازرون، پتانسیل بالایی در حوزه کتاب  و کتابخوانی دارد و این شهرستان باتوجه به جمعیت بالای فرهنگی می‌تواند در آینده‌ای نزدیک با راه‌اندازی و شکل‌گیری کتابخانه مرکزی، خدمات ارزنده‌ای را در این حوزه ارائه نماید.

وی به جریان شکل‌گیری جشنواره‌های معتبر کتابخوانی و کتابداری در ساحت‌های مختلف فرهنگی اشاره کرد و افزود: کازرون می‌تواند بستر شکل گیری چنین جشنواره‌هایی باشد که می‌بایست با تعامل با دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی قشر عظیمی را به حوزه کتاب در سال جدید سوق نماید.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس همچنین به اهمیت جشنواره کتابخوانی رضوی اشاره  و گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی یک رویداد بزرگ فرهنگی ملی است و تمامی سازمان‌های فرهنگی در سطح استان باید برای برپایی شایسته این جشنواره پای‌کار بیایند.

رئیس اداره کتابخانه شهرستان کازرون نیز در این نشست، از تعامل همه جانبه با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون خبر داد و گفت: می‌توانیم از فضای بیشتری برای نیل به اهداف فرهنگی مان بهره مند شویم. فضاسازی برای کودکان در اداره فرهنگ و ارشاد قدمی مؤثر در جذب کودکان به دنیای کتاب است.

سرپرست اداره فرهنگ وارشاد کازرون نیز این جلسه هم‌اندیشی، به اهمیت مطالعه در دستگاه‌های اجرایی خصوصاَ در سطح کلان مدیریتی اشاره کرد و افزود: مطالعه مستمر و مفید، کلید حل مشکلات بزرگ فرهنگی است و  مدیران فرهنگی می‌بایست در زمینه مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در مجموعه خود اهتمام ورزند. وی همچنین با ارائه پیشنهاد برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی کازرون با موضوع کتاب و کتاب‌خوانی، از سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس به‌منظور حضور در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با محوریت کتاب و مطالعه عمومی دعوت کرد.

در ادامه این سفر رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی فارس در نشستی مشترک با کتابداران کتابخانه‌های شهرستان کازرون دیدار کرد. منوچهری در این دیدار ضمن قدردانی از زحمات کتابداران در سال گذشته بر تلاش و جدیت بیشتر کتابداران و پویایی هرچه‌بیشتر کتابخانه‌های عمومی تأکید کرد و همچنین کتابداران شهرستان کازرون نیز مسائل و نیازهای کتابخانه‌های عمومی را تشریح کردند.

 

گفتنی است در این سفر از کتابخانه‌های عمومی «قاضی بیضاوی» بیضا و «گنجینه معرفت» اردکان سپیدان؛ «استاد شهید مطهری» نورآباد و «میرزا امان‌الله طباطبایی» فهلیان ممسنی؛ «کتابخانه عمومی مصیری» رستم؛ «آیت‌الله مدنی» و «امام حسن مجتبی (ع)» کازرون، «استاد مطهری» قائمیه، «حضرت مهدی(عج)» نودان، «ولیعصر(عج)» کنار تخته، «امام رضا(ع)» بالاده و «باقرالعلوم(ع)» خشت شهرستان کازرون بازدید شد.