برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی در هرمزگان

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان، نشست کتابخوان کتابخانه شهید بهشتی شهرستان میناب با حضور اعضای کتابخوان برگزار شد و در این نشست 4 نفر به معرفی کتابهای خود پرداختند.

کتاب «مطلع مهر»، نویسنده: امیرحسین بانکی پور کتابی است شامل راهکارهای جامع وکاربردی برای انتخاب همسر (در هشت گفتار وحدود 270 صفحه). با توجه به آنچه در این کتاب می خوانیم، می‌توانیم عقل وقلب را به شیوه ی صحیحی مدیریت کرده و طبیعتاً به نتیجه ای مطلوب نایل شویم. کتاب در هشت فصل تنظیم شده است که عبارتند از: 1. فوریت ازدواج، 2. احراز شرایط اولیه برای ازدواج، 3. معیارهای انتخاب همسر، 4. آداب خواستگاری، 5. ضرورت تحقیق در ازدواج، 6. تصمیم گیری، 7. نقش مهریه در ازدواج و 8. بهترین انتخاب

 کتاب «نامیرا»، نویسنده: صادق کرمیار  درباره دختر و پسری جوانی است که بین سرداران بزرگ برای حمایت از امام حسین (ع) و یزید تردید دارند؛ در ادامه داستان، این دو جوان طی استدلال های مختلف به حقانیت امام حسین (ع) پی می برند.

نویسنده، رمان «نامیرا» را در قالب یک فیلمنامه پانزده قسمتی نوشت و برای نوشتن این داستان آثار تحلیلی که درباره امام حسین (ع) و قیام او نوشته شده و کتاب های مقاتل را مطالعه کرده است.

کتاب «سیری در نهج البلاغه»، نویسنده: مرتضی مطهری؛ آنچه در این کتاب آمده مجموعه مقالات متسلسلی است که در سال های 51-52 در مجله گرامی مکتب اسلام منتشر شده است و اکنون به صورت یک کتاب در اختیار خوانندگان محترم قرار می گیرد.

کتاب «جانستان کابلستان»، نویسنده: رضا امیرخانی؛ امیر خانی وقتی که به همراه همسر و فرزند یک ونیم ساله اش برای یک سخنرانی و شرکت در مراسمی به پابوس امام رضا(ع) می رود وقتی می بیند که گذرنامه را نیز همراه خود آورده اند تصمیم می گیرند تا سفری به افغانستان داشته باشند. این سفر که یک مسافرت شخصی و برای ملاقات با چند دوست افغان و دیدار از شهرهای مهم این کشور بود با ماجراهایی غیرمنتظره و جالبی برای این نویسنده همراه شد که این ماجراها هیجان انگیز و گاهی طنز و گاهی هم به آشکار شدن حقایقی دردناک منجر می گردد.

به مناسبت نیمه شعبان و پایان سال تحصیلی مقطع ابتدایی، جشن ستاره ها در کتابخانه عمومی آیت الله طالقانی(ره) شهرستان بندرعباس برگزار شد .

فرزانه برزیگر مسئول کتابخانه عمومی آیت الله طالقانی(ره) از برگزاری جشن ستاره ها خبر داد. این جشن  با همکاری کتابخانه عمومی آیت الله طالقانی و دبستان رضانیا برگزار شد.

برزیگر افزود: نمایشگاه کتاب خاطرات من (دلنوشته های دانش آموزان)، اجرای تئاتر با موضوع کتاب و کتابخوانی، سرود خوانی از جمله برنامه های برگزار شده در جشن ستاره ها است.

وی در پایان گفت: ایجاد عادت به مطالعه یکی از گام های اساسی در راستای ارتقا سرانه مطالعه است که خوشبختانه با همکاری دبیران و مشارکت کتابخانه و آموزشگاه در کارهای فرهنگی گام اولیه برداشته شده است  و با اجرای زنگ کتاب و کتابخوانی چراغ عادت به مطالعه در ذهن دانش آموزان روشن شده ،امید است در طول تابستان خانواده ها ارتباط دانش آموزان با مدارس را حفظ کرده و روز بروز شاهد حضور پربار تر افراد در کتابخانه های عمومی باشیم.

کتابخانه عمومی سیدالشهدا(ع) به مناسبت نیمه شعبان، مسابقه نقاشی برای کودکان مهد طلوع در بخش کودک برگزار کرد.

بهزادی نیا رئیس کتابخانه‌های حاجی آباد به مناسبت اعیاد شعبانیه از برگزاری نقاشی برای کودکان مهد طلوع در بخش کودک کتابخانه سیدالشهدا(ع) خبر داد.

سمانه محسنی مسئول کتابخانه گفت: برگزاری برنامه‌های متنوع و مناسب با علایق کودکان از جمله نقاشی، قصه گویی و... در محیط کتابخانه و تشویق کودکان برای استفاده از کتابها خود روزنه‌ای برای ادامه حضور بیشتر آنها در کتابخانه خواهد بود.

گفتنی است در پایان به برندگان مسابقه نقاشی، جوایزی به رسم یادبود از طرف کتابخانه اهدا شد.

دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی از کتابخانه آیت الله طالقانی بندر عباس بازدید کردند و با کاربرد تکنولوژی در کتابخانه‌ها آشنا شدند.

فرزانه برزیگر، مسئول کتابخانه ضمن اعلام این خبر گفت: در این بازدید دانشجویان رشته مدیریت دانشگاه علمی کاربردی با نقش تکنولوژی در کتابخانه‌های عمومی و اهمیت دسترسی آسانتر به منابع اطلاعاتی و کاربرد فناوری اطلاعات در کتابخانه‌های عمومی آشنا شدند.

برزیگر افزود: در این بازدید، علی ارباب خواه با استفاده از تجربه چندین ساله خود و کار با نرم افزارهای گوناگون سازماندهی و آماده سازی منابع موجود در کتابخانه، به بازدید کنندگان نحوه استفاده از نرم افزار مدیریت یکپارچه کتابخانه‌های عمومی و چگونگی استفاده از تکنولوژی و نرم افزار در راستای دستیابی هرچه سریع تر به منابع اطلاعاتی مورد نیاز را بصورت عملی آموزش دادند و محققین بازدید کننده از کتابخانه را راهنمایی نمودند.

وی در پایان گفت: فناروی اطلاعات بدون شک تحولات گسترده‌ای را در تمامی عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی بشر به دنبال داشته است و کتابخانه‌ها با به خدمت گرفتن ابزارهای مناسب و بهبود سازی وکارهای اطلاع یابی و اطلاع رسانی به رشد جوامع انسانی کمک می‌کنند.

کتابخانه نبی اکرم پارسیان تولد آخرین ستاره ولایت را با حضور اعضای کودک و نوجوان، جشن گرفتند.

مسئول کتابخانه نبی اکرم پارسیان بیان کرد: به مناسبت میلاد امام زمان (عج)، جشنی در کتابخانه نبی اکرم (ص) با حضور کودکان و نوجوانان با برنامه های متنوع از جمله مولودی خوانی، قصه خوانی و شعرخوانی توسط کودکان و نوجوانان برگزارشد.

خدیجه مرادی افزود: در این جشن، مولودی خوانی توسط یکی از مداحان اهل بیت انجام گرفت و قصه خوانی از کتاب «امام مهدی (عج)» انجام شد و یکی ازنوجوانان به شعرخوانی پرداخت. در پایان نیز مسابقات متنوع و برش کیک تولد امام زمان (عج) توسط کودکان فعال کتابخانه صورت گرفت.

کتابخانه نبی اکرم (ص) شهرستان پارسیان به مناسبت نیمه شعبان، اقدام به برگزاری نمایشگاه کتاب نمود.

خدیجه مرادی مسئول کتابخانه هدف از برگزاری این نمایشگاه را آشنایی بازدیدکنندگان با زندگی وشخصیت امام زمان (عج) عنوان کرد و گفت در این نمایشگاه، کتاب های مرتبط با نیمه شعبان و زندگی امام زمان (عج) ازجمله کتابهای: مهدی موعود، مناجات شعبانیه، وقت معلوم، قیام و انقلاب مهدی، امام مهدی (عج) و.........در  معرض دید مراجعین قرار گرفته است.

 این نمایشگاه به همت کتابدار حلیمه روشن زاده برگزار شد .

هدف از برگزاری این نمایشگاه آشنایی بیشتر اعضا و علاقمندان با سیره و زندگی امام زمان (عج) و برداشتن قدمی کوچک در جهت شناخت مولایمان امام زمان (عج)بیان شده است.

مسئول کتابخانه شهید منصور اسفندی از برگزاری  جشن میلاد حضرت مهدی (عج) در این کتابخانه خبر داد.

او گفت : در این برنامه که به مناسبت میلاد حضرت مهدی (عج) وبا حضور گرم و پرنشاط اعضا  برگزار شد کتاب «پرنده آرزو» که قصه هایی از زندگی امام زمان(عج) می باشد جمع خوانی و معرفی شد. همچنین درباره زندگینامه امام زمان و القاب آن حضرت، توضیحاتی به اعضای کودک داده شد.

گفتنی است که در این برنامه مسابقه‌ جمله نویسی خلاق با موضوع ماه شعبان نیز برگزار شد و از برترین‌ها با اهدای جوایزی تقدیر شد و در نهایت با خواندن دعای سلامتی امام زمان، این برنامه به کار خود خاتمه داد.