کد خبر: 28633
تاریخ انتشار: شنبه, 30 ارديبهشت 1396 - 15:18

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

حضور مدیر کل حراست نهاد کتابخانه های عمومی کشور در زنجان

منبع : لیزنا
مراسم تکریم و معارفه مسئول حراست اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان با حضور مدیر کل حراست نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار شد.
حضور مدیر کل حراست نهاد کتابخانه های عمومی کشور در زنجان

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، مراسم تکریم و معارفه مسئول حراست اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان روز سه شنبه 19 اردیبهشت با حضور آقای نعمتی مدیرکل حراستنهاد کتابخانه های عمومی کشور ، رییس حراست کل استان و مدیر کل، کارکنان ستادی و تعدادی از روسای ادارات شهرستانهای تابعه در محل اداره کل کتابخانه های عمومی استان برگزار و ضمن تکریم خدمات آقای سید حسین محمدی مسئول حراست سابق، آقای حسین کرمی به عنوان مسوول جدید حراست اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان معرفی گردید.

عباس نعمتی مدیر کل حراست نهاد کتابخانه های عمومی کشور در این مراسم، با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه حراست در مجموعه دستگاههای اداری، اظهار داشت: موضوع حراست به عنوان عیون در متون دینی نیز مورد اشاره گرفته و حراست نقش بسیار تاثیر گذاری در پیشگیری از بروز مشکلات و آسیب شناسی موضوعات مختلف دستگاه دارد.

وی تاکید کرد حراست باید ضمن رعایت موضوع خود مراقبتی و خود کنترلی، باید الگوی دیگر کارکنان در رعایت مقررات و نظم و انضباط اداری باشد.

مدیر کل حراست نهاد کتابخانه های عمومی کشور سپس به ساختار تشکیلاتی نهاد کتابخانه های کشور و بهبود وضعیت نیروی انسانی نهاد در سالهای اخیر در مقایسه با قبل اشاره کرده و گفت: در مقایسه با قبل، اقدامات خوب و ارزنده ای در جهت ارتقای وضعیت و شایسته سالاری نیروی انسانی در مجموعه نهاد کتابخانه های عمومی کشور انجام گرفته است.

نعمتی در ادامه ظرفیت خوب خیرین در در استان زنجان پرداخته و تصریح کرد : استان زنجان عملکرد خوبی در بحث خیرین حوزه کتابخانه سازی داشته و اقدامات خوبی در این راستا در استان انجام گرفته است.

در ادامه رییس حراست کل استان زنجان به نقش ویژه حراست در صیانت از دستاوردهای نظام، حفاظت و صیانت از پرسنل و مجموعه منابع و اسناد دستگاهها اشاره کرد و گفت: آسیب شناسی مشکلات، سازمان و کارکنان، تلاش در راستای شناسایی و مقابله با تهدیدهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و پیشگیری از بروز مشکلات  خاص و صیانت از دستگاه و کارکنان از جمله موارد و محورهای مهمی است که باید همواره مد نظر نیروهای حراستی قرار بگیرد.

وی در ادامه به تاکید و سفارش ویژه رهبر معظم انقلاب بر مقوله کتاب و کتابخوانی و ارتقای فرهنگ مطالعه اشاره کرده و خواستار تعامل و همکاری کارکنان با مسوول جدید حراست کتابخانه های عمومی گردید.

سپس مدیر کل کتابخانه های عمومی استان زنجان نیز ضمن خیر مقدم به میهمانان نهاد، از زنجان به عنوان دیار غواصان دریا دل و پایتخت شور و شعور حسینی یاد کرد.

او به جایگاه خاص حراست در سازمانها در پیشگیری از بروز مشکلات اشاره کرده و گفت: حراست مسئولیت خطیری است و به عنوان چشم و گوش مجموعه و با اقدامات پیشگیرانه همراه تدّبر می تواند در حل و فصل مشکلات و همیاری و حل مشکلات کارکنان نقش موثری ایفا نماید.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان زنجان به برگزاری هفتمین دورهطرح اهدای کتاب، اهدای دانایی اشاره کرد و اظهار داشت : در راستای تامین منابع کتابخانه های عمومی و استفاده از ظرفیت خیرین و اهداکنندگان کتاب، هفتمین دوره طرح اهدای کتاب ، اهدای دانایی در اسفند ماه سال 1395 در کتابخانه های عمومی استان زنجان برگزار و با مشارکت سازمان ها و شهروندان تعداد 100 هزار نسخه کتاب به کتابخانه های عمومی استان اهدا گردید.

وی در ادامه  به فعالیت 92 باب کتابخانه عمومی در سطح استان و رشد 21 درصدی اعضای کتابخانه های عمومی استان اشاره کرد.

در ادامه مراسم نیز مسئول سابق حراست اداره کل کتابخانه های عمومی استان، ضمن آرزوی موفقیت برای مسئول جدید حراست کتابخانه های عمومی و تشکر از همکاری کارکنان کتابخانه های عمومی در ایام تصدی مسوولیت حراست، اعم از مدیران نهاد و استان، کارکنان ستادی، روسای شهرستانها و مسوولین و کتابداران کتابخانه های عمومی استان، نگاه پیشگیرانه و فرهنگی ،آسیب شناسی مشکلات، تلاش در راستای صیانت از اهداف و آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و ارزشهای انقلاب اسلامی، حرکت در راستای منویات رهبر معظّم انقلاب و همچنین حفاظت و حراست از نیروی انسانی، توجه به حفاظت فیزیکی و حفاظت از اسناد و منابع نهاد را الویتها و رویکردهای اصلی خود در ایام مسوولیت حراست کتابخانه های عمومی استان یاد کرد.

سپس حسین کرمی مسئول جدید حراست اداره کل کتابخانه های عمومی استان نیز از اعتماد مجموعه نهاد و استان به ایشان در واگذاری مسوولیت خطیر حراست تشکر و قدردانی کرده و اظهار امیدواری کرد که با همکاری مدیران و کارشناسان و نیز مسئولین و کتابداران کتابخانه های عمومی بتواند منشاء خدمات خوبی در مجموعه حراست کتابخانه های عمومی باشد.

شایان ذکر است در پایان مراسم ضمن تقدیر از زحمات و تلاشهای آقای سید حسین مسئول سابق حراست ، آقای حسین کرمی به عنوان مسوول جدید حراست اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان معرفی گردید.

مدیر کل حراست نهاد کتابخانه های عمومی کشور همچنین روز سه شنبه 19 اردیبهشت در حاشیه سفر به استان زنجان از تعدادی از کتابخانه های عمومی زنجان بازدید نمودند

عباس نعمتی از کتابخانه عمومی سید افضل موسوی زنجان، اندیشه سپید و ساختمان در حال احداث اداره کل کتابخانه های عمومی استان بازدید نمود.

 

مدیر کل حراست نهاد کتابخانه های عمومی کشور در این بازدید با مسئولین و کتابداران کتابخانه های یاد شده در خصوص خدمات کتابخانه ها و مسائل مختلف به گفتگو پرداخت.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: