کد خبر: 28635
تاریخ انتشار: شنبه, 30 ارديبهشت 1396 - 16:10

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

 با «یادی از حاج حسین آقا ملک» و نمایش فیلم مستند چهارسوق

آیین رونمایی کتاب «بازار در شهر اسلامی» در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود

منبع : لیزنا
 آیین رونمایی کتاب «بازار در شهر اسلامی؛ طراحی، فرهنگ و تاریخ» با یادی از حاج حسین آقا ملک، در روز سه‌شنبه 2 خرداد 1396 در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود.
آیین رونمایی کتاب «بازار در شهر اسلامی» در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، سیدمجتبی حسینی، مدیرعامل کتابخانه و موزه ملی ملک در این آیین رونمایی کتاب، در سخنرانی با موضوع «یادی از حاج حسین آقا ملک»، به زندگی و زمانه حاج حسین آقا ملک، بنیان‌گذار و واقف کتابخانه و موزه ملی ملک می‌پردازد. این واقف بزرگ، گنجینه خود را که در خانه پدری در بازار بین‌الحرمین تهران گرد آورده بود، در سال 1316 خورشیدی بر آستان قدس رضوی وقف کرد. نمایش فیلم مستند چهارسوق ساخته سیروس حصاری، به همراه سخنرانی‌های «بازارهای ایران (حسین سلطان‌زاده)»، «سنت مشارکت در بازار (اکبر تقی‌زاده) و «معرفی کتاب (خیزران اسماعیل‌زاده، و حشمت انتخابی)» از دیگر برنامه‌های آیین رونمایی کتاب «بازار در شهر اسلامی؛ طراحی، فرهنگ و تاریخ» خواهد بود.

کتاب «بازار در شهر اسلامی؛ طراحی، فرهنگ و تاریخ»، با گردآوری محمد قاری‌پور و ترجمه خیزران اسماعیل‌زاده منتشر شده است. این کتاب در کنار تحلیل جایگاه بازار در شهر اسلامی، بازارهای حلب، بورسا، قاهره، دمشق، کابل، استانبول، نابلس، صنعا، تهران و یزد را بازشناسانده است.

آیین رونمایی کتاب «بازار در شهر اسلامی؛ طراحی، فرهنگ و تاریخ» در روز سه‌شنبه 2 خرداد 1396 از ساعت 15:30 تا ساعت 17:30 به کوشش و همکاری معمارنت، نقش مانا و کتابخانه و موزه ملی ملک، در ساختمان بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران برگزار می‌شود.

 

کتابخانه و موزه ملی ملک، دوستداران فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی را به حضور در این آیین فرامی‌خواند. کتابخانه و موزه ملی ملک، نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران و یکی از شش کتابخانه بزرگ کشور در حوزه نسخه‌های خطی به شمار می‌آید که در سال 1316 خورشیدی بر آستان قدس رضوی وقف شده است. این گنجینه اکنون در محوطه تاریخی باغ ملی تهران به نشانی «میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد» دارد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: