کد خبر: 28701
تاریخ انتشار: شنبه, 06 خرداد 1396 - 14:57

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

تجلیل از هنرمندان و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی اردبیل

منبع : لیزنا
 از هنرمندان، نویسندگان و نخبگان حاضر در ورک شاپ کتابخانه مرکزی اردبیل و کمپین «من هم عضو کتابخانه عمومی هستم» اردبیل تجلیل شد.
تجلیل از هنرمندان و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی اردبیل

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، مراسم تجلیل از هنرمندان و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی اردبیل با حضور شفیع شفیعی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل، رباب عزیزخانی مدیرکل کتابخانه های عمومی و عباس فنی اصل معاون فرهنگی و دانشجوئی دانشگاه محقق اردبیلی در کتابخانه مرکزی اردبیل برگزار شد.

رباب عزیز خانی در مراسم تجلیل از هنرمندان و فعالان عرصه کتاب و کتاب‌خوانی اردبیل تصریح کرد: نقش هنرمندان به عنوان قشر مرجع در ترغیب مردم به کتاب‌خوانی پوشیده نیست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: ضروری است به دلیل تأثیرگذاری تربیتی هنرمندان در سطح جامعه، اصحاب هنر نسبت به ترویج فرهنگ مطالعه در استان همت کنند.

وی افزود: به دلیل ارتباط تنگاتنگ این قشر با عموم مردم، هنرمندان می‌توانند در ترویج مطالعه گام‌های مؤثری برداشته و دستگاه‌های فرهنگی را یاری کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با تأکید به اینکه کتاب و کتاب‌خوانی اثر محسوسی در ارتقای آگاهی و معرفت عموم مردم دارد، اضافه کرد: برای دستیابی به این تأثیر هنرمندان می‌توانند یاریگر دستگاه‌های فرهنگی باشند.

عزیزخانی نگاه متعالی هنرمندان به مقوله کتاب را ستودنی دانست و متذکر شد: تولید آثار هنری مختلف به منظور تشویق عموم مردم به مطالعه مورد تأکید است.

وی افزود: کتابخانه‌های عمومی استان از برگزاری برنامه‌هایی مشابه ورک شاپ های هنری مرتبط با کتاب و کتاب‌خوانی و کمپین «من هم عضو کتابخانه عمومی هستم» استقبال کرده و به دنبال تداوم این برنامه ها و استفاده از ایده‌های جدید برای ترویج مطالعه در بین مردم است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز با تجلیل از برنامه ورک شاپ هنرمندان و کمپین من هم عضو کتابخانه عمومی هستم در آبان ماه سال گذشته در کتابخانه مرکزی اردبیل، اینگونه برنامه ها را موجب معطوف کردن توجه جامعه به مقوله کتابخوانی دانسته و اظهار داشت: برنامه های فرهنگی و هنری در کتابخانه های عمومی، موجب نشاط و رونق دو چندان این مراکز شده است.

شفیع شفیعی، نشست های رونمائی، نقد و بررسی کتاب در کتابخانه های عمومی را از جمله مهمترین برنامه های کتابخانه ای قلمداد کرده و افزود: در کنار این برنامه ها، نشست های کتابخوان موجب تشویق عموم مردم به سمت مطالعه و معرفی کتاب شده است.

وی، مشارکت سازمان های مردم نهاد در برنامه های فرهنگی و کتابخوانی را یکی از مهمترین اهداف اداره کل امور اجتماعی و فرهنکی استانداری برشمرده و تصریح کرد: هر طرح و برنامه ای که با مشارکت جوانان برگزار میشود، نتایج مثبت آن پربارتر است.

معاون دانشجوئی و فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این برنامه، مشارکت دانشجویان هنر دانشگاه را در ورک شاپ هنرمندان در کتابخانه مرکزی، ستودنی قلمداد کرده و از حمایت این معاونت از فعالیت های مشابه خبر داد.

دکتر فنی اصل اظهار داشت: مقولات فرهنگی، برای موفقیت نیاز به جذب مشارکت گروه های نخبه جامعه دارند و در این راستا نیز، هنرمندان نقش مؤثری در ترویج فرهنگ کتابخوانی دارند.

در این برنامه، از هنرمندان، نویسندگان و نخبگان حاضر در ورک شاپ کتابخانه مرکزی اردبیل و کمپین «من هم عضو کتابخانه عمومی هستم» که آبان ماه سال پیش و در ایام گرامیداشت کتاب، کتابخوانی  و کتابدار برگزار شده بود، تجلیل شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: