تجلیل از هنرمندان و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی اردبیل

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، مراسم تجلیل از هنرمندان و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی اردبیل با حضور شفیع شفیعی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل، رباب عزیزخانی مدیرکل کتابخانه های عمومی و عباس فنی اصل معاون فرهنگی و دانشجوئی دانشگاه محقق اردبیلی در کتابخانه مرکزی اردبیل برگزار شد.

رباب عزیز خانی در مراسم تجلیل از هنرمندان و فعالان عرصه کتاب و کتاب‌خوانی اردبیل تصریح کرد: نقش هنرمندان به عنوان قشر مرجع در ترغیب مردم به کتاب‌خوانی پوشیده نیست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: ضروری است به دلیل تأثیرگذاری تربیتی هنرمندان در سطح جامعه، اصحاب هنر نسبت به ترویج فرهنگ مطالعه در استان همت کنند.

وی افزود: به دلیل ارتباط تنگاتنگ این قشر با عموم مردم، هنرمندان می‌توانند در ترویج مطالعه گام‌های مؤثری برداشته و دستگاه‌های فرهنگی را یاری کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با تأکید به اینکه کتاب و کتاب‌خوانی اثر محسوسی در ارتقای آگاهی و معرفت عموم مردم دارد، اضافه کرد: برای دستیابی به این تأثیر هنرمندان می‌توانند یاریگر دستگاه‌های فرهنگی باشند.

عزیزخانی نگاه متعالی هنرمندان به مقوله کتاب را ستودنی دانست و متذکر شد: تولید آثار هنری مختلف به منظور تشویق عموم مردم به مطالعه مورد تأکید است.

وی افزود: کتابخانه‌های عمومی استان از برگزاری برنامه‌هایی مشابه ورک شاپ های هنری مرتبط با کتاب و کتاب‌خوانی و کمپین «من هم عضو کتابخانه عمومی هستم» استقبال کرده و به دنبال تداوم این برنامه ها و استفاده از ایده‌های جدید برای ترویج مطالعه در بین مردم است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز با تجلیل از برنامه ورک شاپ هنرمندان و کمپین من هم عضو کتابخانه عمومی هستم در آبان ماه سال گذشته در کتابخانه مرکزی اردبیل، اینگونه برنامه ها را موجب معطوف کردن توجه جامعه به مقوله کتابخوانی دانسته و اظهار داشت: برنامه های فرهنگی و هنری در کتابخانه های عمومی، موجب نشاط و رونق دو چندان این مراکز شده است.

شفیع شفیعی، نشست های رونمائی، نقد و بررسی کتاب در کتابخانه های عمومی را از جمله مهمترین برنامه های کتابخانه ای قلمداد کرده و افزود: در کنار این برنامه ها، نشست های کتابخوان موجب تشویق عموم مردم به سمت مطالعه و معرفی کتاب شده است.

وی، مشارکت سازمان های مردم نهاد در برنامه های فرهنگی و کتابخوانی را یکی از مهمترین اهداف اداره کل امور اجتماعی و فرهنکی استانداری برشمرده و تصریح کرد: هر طرح و برنامه ای که با مشارکت جوانان برگزار میشود، نتایج مثبت آن پربارتر است.

معاون دانشجوئی و فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این برنامه، مشارکت دانشجویان هنر دانشگاه را در ورک شاپ هنرمندان در کتابخانه مرکزی، ستودنی قلمداد کرده و از حمایت این معاونت از فعالیت های مشابه خبر داد.

دکتر فنی اصل اظهار داشت: مقولات فرهنگی، برای موفقیت نیاز به جذب مشارکت گروه های نخبه جامعه دارند و در این راستا نیز، هنرمندان نقش مؤثری در ترویج فرهنگ کتابخوانی دارند.

در این برنامه، از هنرمندان، نویسندگان و نخبگان حاضر در ورک شاپ کتابخانه مرکزی اردبیل و کمپین «من هم عضو کتابخانه عمومی هستم» که آبان ماه سال پیش و در ایام گرامیداشت کتاب، کتابخوانی  و کتابدار برگزار شده بود، تجلیل شد.