کد خبر: 28702
تاریخ انتشار: شنبه, 06 خرداد 1396 - 15:06

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کتابخانه حضرت زينب(س) در شهرستان انار كرمان افتتاح شد

منبع : لیزنا
کتابخانه عمومي حضرت زينب(س) محمدآباد ساقي از توابع شهرستان انار با حضور مديركل توسعه كتابخانه ها و مشاركت هاي نهاد كتابخانه های عمومي كشور افتتاح شد.
کتابخانه حضرت زينب(س) در شهرستان انار كرمان افتتاح شد

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان كرمان، آیین افتتاح کتابخانه حضرت زينب(س) محمدآباد ساقي با حضور محمد ربيع احمدخاني مدير كل توسعه كتابخانه‌ها و مشاركت‌هاي نهاد كتابخانه‌ها؛ سیدضیاء طباطبائی فرماندار انار؛ محمد جواد حسين زاده مدیرکل کتابخانه‌های عمومي استان و جمعی از مسئولان محلي برگزار شد.

در اين مراسم محمد ربيع احمد خاني مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت هاي نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: از مجموع کتابخانه نهادی موجود در كشور690 باب كتابخانه واگذاری خیرین كتابخانه ساز بوده است.

احمدخانی به حرکت رو به رشد حضور خیرین در حوزه احداث و حمایت از کتابخانه های عمومی در سراسر کشور اشاره کرد و اظهار داشت: مسیری که خیران کتابخانه ساز یافته‌اند، مقدمه دستیابی به مقام کمال است.

وي افزود: بدون شک مجموعه اقدام های خیران در ساخت کتابخانه در کشور در نهایت به گسترش و توسعه قابل توجه مطالعه و کتابخوانی خواهد انجامید.

شايان ذكر است این کتابخانه در زمینی به مساحت 800 مترمربع و زیر بنای 150متربع به همت خیرین گرانقدر غلامرضا اسماعیلی و حاج عباس حسنی با هزینه ای بالغ بر 2 میلیارد ریال تکمیل و توسط اداره کل کتابخانه ای عمومی استان تجهیز گردیده است و در حال حاضر با مجموعه اي بالغ بر 6هزار نسخه کتاب، بخش مخزن با ظرفیت 15هزار جلد، سالن مطالعه با ظرفیت 50 نفر، بخش کودکان، بخش نشریات و بخش سمعی و بصری به جمعیتی بالغ بر 8هزار نفر ارائه خدمات می نماید. 

در شهرستان انار 4 باب کتابخانه عمومی تحت پوشش نهاد کتابخانه های عمومی قرار دارد که همگی به همت خیرین کتابخانه ساز بنا گردیده است و از این حیث شهرستان انار رتبه اول در استان را دارا می باشد، در مجموع در شهرستان انار 4750 متر مساحت زمین توسط خیرین به ساخت کتابخانه اختصاص داده شده است، این مهم سبب شده است که تقریبا امکان دسترسی همه مردم روستاها و شهر های این شهرستان به کتابخانه ها فراهم شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: