کد خبر: 28726
تاریخ انتشار: یکشنبه, 07 خرداد 1396 - 14:09

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

جلسه جمع خوانی کتاب‌های «لالو» و «تحصیلات با طعم شکلات» در کرمانشاه

منبع : لیزنا
با تلاش کتابداران کتابخانه های عمومی گلستان و ملاصدرا بیستون و با حضور اعضای فعال کتابخانه، کتاب‌های «لالو» نوشته یوسف قوجق و «تحصیلات با طعم شکلات: راهکارهای افزایش مطالعه» نوشته ابوالفضل ابراهیمی معرفی و جمع خوانی شد.
 جلسه جمع خوانی کتاب‌های «لالو» و «تحصیلات با طعم شکلات» در کرمانشاه

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی کرمانشاه، کتابداران کتابخانه های عمومی گلستان و ملاصدرا شهر بیستون، جلسه جمع‌خوانی کتاب‌های «لالو» نوشته: یوسف قوجق و «تحصیلات با طعم شکلات: راهکارهای افزایش مطالعه» نوشته: ابوالفضل ابراهیمی، از سری کتاب های طرح کتاب ماه نهاد کتابخانه های عمومی کشور، را برگزار کردند.

سمیه میرزایی مسئول کتابخانه گلستان بیستون واقع در شهرستان هرسین، از برگزاری جلسه جمع‌خوانی کتاب «لالو» نوشته: یوسف قوجق، در کتابخانه عمومی گلستان خبر داد و گفت: در این جلسه که با حضور جمعی از اعضای فعال کتابخانه برگزار شد، ابتدا کتاب مورد نظر به حاضرین معرفی و سپس شرکت کنندگان به خواندن صفحاتی از کتاب لالو پرداختند.

معرفی کتاب:

عنوان کتاب: لالو

نویسنده: یوسف قوجق

ناشر: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

تعداد صفحات: ۱۰۲

«مراد» یا «لالو» پسر کوچکی است که توان تکلّم ندارد، مادرش را در بدو تولد و پدر را بر اثر حادثه‌ای در روستا از دست می‌دهد و با مادر بزرگ خود «عجب دایزا» زندگی می‌کند. روستای محل اقامت مراد دچار اعتقادات خرافی نادرستی است که بر اثر جهل مردم و دامن زدن پیرزنی به نام «چچو» به فرهنگ عمومی مردم رسوخ کرده است و تلاش‌های شخصیت‌های آگاه مقابل او از جمله «قلیچ» برای مبارزه با افکار خرافی او مؤثر نیست. این خرافات گریبانگیر مراد و پدر بزرگ او «عاشیق آیدین» هم می‌شود و هر یک را به نوعی آزار داده و از جامعه منزوی کرده است. این نوه و پدر بزرگ که هرگز یکدیگر را ندیده بودند بر اساس وقوع اتفاقات هیجان‌انگیزی به هم می‌رسند و پدر بزرگ موفق می‌شود میراث ارزشمند خود را به نوة کوچکش انتقال دهد و با کمک این میراث گرانقدر مراد را به شخصیتی دوست‌داشتنی و مقبول برای مردم روستا مبدل می‌کند و با قلب مهربان و رفتارهای انسانی خود آیندة او را متحوّل و مردم روستا را بیدار می‌سازد.

لحن نویسنده در کتاب صمیمی و زبان او روان و خوش‌فهم است، اما به کار بردن ضرب‌المثل‌ها و جملات محلی که اغلب بدون پانوشت آمده است فهم برخی از این اصطلاحات را دشوار می‌سازد.

همچنین سمیرا رضایی، کتابدار کتابخانه عمومی ملاصدرا بیستون واقع در شهرستان هرسین از برگزاری نشست جمع خوانی کتاب «تحصیلات با طعم شکلات: راهکارهای افزایش مطالعه» نوشته ابوالفضل ابراهیمی، از سری کتابهای طرح کتاب خوان ماه با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین اعضاء کتابخانه خبر داد.

معرفی کتاب:

عنوان کتاب: تحصیلات با طعم شکلات: راه کارهای افزایش مطالعه

مولف: ابوالفضل ابراهیمی

ناشر کتاب : انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)

مطالب این کتاب به شیوه‌های مطالعه، فراگیری و راه‌های تقویت حافظه اختصاص دارد. خوانندگان با مطالعه کتاب ابتدا با برنامه‌ریزی و آمادگی برای آزمون و برنامه‌ریزی واپسین روزهای پیش از آزمون آشنا می‌شوند، سپس راه‌های آمادگی برای حضور در حوزه امتحانی را فرا می‌گیرند.

موتور ماشین که خاموش شود، راه نمی‌رود مگر هُلش دهید. ماشین تحصیل و درس خواندن وقتی انگیزه‌ای نباشد، موتورش خاموش می‌شود و پیشرفتی در کار نخواهد بود.

انسان‌ها اغلب اشتیاق انجامِ کاری را دارند که دربارة موضوع آن احساس مثبت داشته باشند. درس خواندن با انگیزه مثبت و زیاد می‌شود تحصیلات با طعم شکلات.

نویسنده برای روشن کردن موتور تحصیل شما، مباحثی را در سه فصل آورده است: آغاز یادگیری، طول دوره یادگیری و پایان یادگیری. عوامل افزایش انگیزش تحصیلی و راهکارهای آن در هر فصل جداگانه آمده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: