کد خبر: 28762
تاریخ انتشار: دوشنبه, 08 خرداد 1396 - 22:21

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

به همت سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی

وب‌سایت کتابخانه گویای رضوی شروع به کار کرد

منبع : لیزنا
به همت سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، وب‌سایت کتابخانه گویای رضوی به منظور ارائه خدمات الکترونیکی به اعضای این کتابخانه ویژه روشن‌دلان شروع به کار کرد.
وب‌سایت کتابخانه گویای رضوی شروع به کار کرد

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام آستان‌نیوز، مسئول کتابخانه گویای رضوی این سازمان با اعلام این خبر گفت: این وب‌سایت تخصصی با هدف برقراری ارتباط و تعامل بهتر با مخاطبان، گسترش فعالیت‌های مجازی و اطلاع‌رسانی بیشتر خدمات کتابخانه گویای رضوی راه‌اندازی شده است.

علی وظیفه‌دان ادامه داد: آشنایی با کتابخانه گویای رضوی، دانلود کتاب‌های صوتی، درخواست منابع و مشاهده لیست منابع صوتی موجود، از جمله خدمات این وب‌سایت به‌شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به بخش عضویت وب‌سایت کتابخانه گویای رضوی و پس از تکمیل فرم مربوطه به عضویت رایگان این کتابخانه درآیند، افزود: خبرنامه، اخبار روشن‌دلان، ویژه‌نامه و انجمن گفت‌وگو از دیگر خدمات وب‌سایت این کتابخانه است.

وظیفه‌دان، راه‌اندازی این وب‌سایت را خدمتی ارزشمند به اعضای کتابخانه گویای رضوی دانست و بیان کرد: بخش عمده‌ای از روشن‌دلان عضو این کتابخانه در خارج مشهد و استان‌های دیگر کشور سکونت دارند و به‌صورت غیرحضوری از خدمات کتابخانه استفاده می‌کنند و منابع برای آنان ارسال می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه عضویت و ارائه خدمات کتابخانه گویای رضوی برای تمامی روشن‌دلان، رایگان انجام می‌شود، اضافه کرد: بیش از هشت هزار و 700 منبع اطلاعاتی در این کتابخانه در دسترس افزون بر 200 عضو فعال از دانش‌آموز و دانشجو گرفته تا کارمند و صاحبان مشاغل آزاد قرار دارد.

مسئول کتابخانه گویای رضوی گفت: این کتابخانه در سال 1383، با هدف ارائه خدمات آموزشی، علمی و فرهنگی به روشن‌دلان، پس از گردآوری و آماده‌سازی منابع و تجهیزات قابل استفاده آنان، در مکان کتابخانه آیت‌الله حاج شیخ مجتبی قزوینی(ره) منطقه طلاب مشهد راه‌اندازی و با استقبال بی‌نظیر نابینایان و کم‌بینایان روبرو شده است.

وی ادامه داد: اعضای کتابخانه می‌توانند از تجهیزات موجود در محل کتابخانه، تهیه رونوشت از منابع اطلاعاتی موجود بر روی DVD یا هر نوع حافظه جانبی دیگر، خدمات امانت منابع، خدمات کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی و تحویل رایگان منابع درخواستی در محل مورد درخواست اعضاء در مشهد، ارسال منابع درخواستی اعضاء به سراسر ایران از طریق پست، استفاده کنند.

وظیفه‌دان تصریح کرد: کتابخانه گویای رضوی به منظور دسترسی آسان‌تر منابع مورد نیاز نابینایان، غنی‌تر شدن کتابخانه‌های ویژه نابینایان و حمایت از کتابخانه‌های تازه تأسیس، منابع خود را با سایر کتابخانه‌ها و مراکز مربوط به نابینایان مبادله می‌کند.

وی با بیان اینکه کتابخانه گویای رضوی به نشانی مشهد، خيابان طبرسي، چهارراه مجلسی، خیابان مجلسی غربی یک پذیرای مراجعین حضوری است، گفت: وب‌سایت این کتابخانه، در زیرپرتال سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در دسترس علاقه‌مندان به‌ویژه اعضای روشن‌دل کتابخانه قرار دارد.

 

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: