کد خبر: 28843
تاریخ انتشار: یکشنبه, 21 خرداد 1396 - 09:56

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کارگاه توجیهی رف‌خوانی در مشهد مقدس برگزار شد

منبع : لیزنا
کارگاه آموزشی توجیهی رف‌خوانی در سامانه سامان با حضور جمعی از مسئولان کتابخانه‌های عمومی استان در مشهد برگزار شد.
کارگاه توجیهی رف‌خوانی در مشهد مقدس برگزار شد

 به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، کارگاه آموزشی توجیهی رف‌خوانی در سامانه سامان با حضور جمعی از مسئولان کتابخانه‌های عمومی استان در مشهد برگزار شد.

 رئیس اداره امور کتابخانه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان دراین‌باره گفت: فرایند رف‌خوانی یکی از برنامه‌های هرساله کتابخانه‌های عمومی است که جهت ساماندهی و بروزرسانی مجموعه مخازن کتابخانه‌ها و اطلاع از تعداد کتاب‌ها و چینش درست آن در قفسه‌ها، شمارش و بازیابی می‌شود.

 وی ادامه داد: آغاز ابلاغ این طرح به کتابخانه‌ها در سال‌جاری از ابتدای خردادماه بود و کلاس‌های آموزشی و توجیهی اجرای طرح رف‌خوانی نیز بر همین اساس در مناطق استان برگزار می‌شود.

 کارشناس امور کتابخانه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در این جلسه توجیهی گفت: الزامات و پیش‌نیازهایی جهت ورود صحیح به عملیات رف‌خوانی وجود دارد که اجرای آن برای همه کتابخانه‌های عمومی الزامی است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از دلایل برگزاری این دوره، آشنایی بیشتر با سیستم بارکدخوان به‌عنوان ابزاری برای سهولت کار در کتابخانه‌ها است که توضیح چگونگی عملکرد آن می‌تواند به انجام سریع و بدون مشکل فرایند رف‌خوانی کمک کند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: