کد خبر: 28849
تاریخ انتشار: یکشنبه, 21 خرداد 1396 - 13:06

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست «یه عالمه کتاب نخونده» در کتابخانه ابن‌مسکویه اصفهان برگزار شد

منبع : لیزنا
نشست «یه عالمه کتاب نخونده» با هدف بررسی علل کاهش سرانه مطالعه و اصلاح آن در کتابخانه ابن‌مسکویه اصفهان برگزار شد.
نشست «یه عالمه کتاب نخونده» در کتابخانه ابن‌مسکویه اصفهان برگزار شد

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی اصفهان، نشست «یه عالمه کتاب نخونده» با هدف بررسی علل کاهش سرانه مطالعه و اصلاح آن در کتابخانه ابن‌مسکویه اصفهان برگزار شد.

 این نشست که با حضور تعدادی از اعضای کتابخانه ابن‌مسکویه برگزار شد، داود کیانی مدرس این دوره گفت: کسی را ندیده‌ام که نقش کتاب و مطالعه را در موفقیت انکار کند، اما مسئله اینست که اکثر ما حس خوبی نسبت به این موجود نازنین نداریم و البته مقصر هم نیستیم.

 وی منشأ تمامی مشکلات اجتماعی را دوری از کتاب دانست و افزود: عموماً فرآیند مواجه‌شدن ما با کتاب، آن‌قدر ملال‌آور است که ما را از لذت‌های  کتابخوانی دور نگه داشته و این فاجعه‌ای بسیار بزرگ است،  پس باید علل را شناخت و اصلاح کرد تا حس نسل امروز و فردا نسبت به کتاب تغییر مثبت داشته باشد.

گفتنی است این نشست ۲ ساعته مقدمه‌ای است بر دوره‌ای شامل آموزش کارگاهی ابزارهای ارزشمند موفقیت همچون تندخوانی، تقویت حافظه، هوش کلامی، خلاقیت و مهارت‌های ارتباطی که با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در کتابخانه‌ها برگزار خواهد شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: