کد خبر: 28934
تاریخ انتشار: یکشنبه, 28 خرداد 1396 - 13:44

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه مطرح شد

دعوت از مردم کرمانشاه برای حضور پرشور در جشنواره کتابخوانی رضوی

منبع : لیزنا
نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در سال ۹۶ برگزار شد.
دعوت از مردم کرمانشاه برای حضور پرشور در جشنواره کتابخوانی رضوی

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه، این جلسه با حضور یوسف شاه‌حسینی، معاون سیاسی امنیتی استانداری؛ فضل‌الله رنجبر، فرماندار کرمانشاه؛ معصومه حسنی خوانسار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه؛ سلیمان محبی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان و جمعی از اعضا در دفتر معاون سیاسی و امنیتی استانداری برگزار شد.

در ابتدا جلسه معصومه حسنی خوانسار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی این استان، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان گفت: برگزاری جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان، یکی از جلسات مؤثر و مفید علمی در راستای تحقق زیرساخت‌ها و توسعه فرهنگ کتاب، کتابخوانی و کتابخانه‌های عمومی است.

وی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان و فعالیت‌های انجام‌شده در این اداره کل در سال ۹۵، انجمن‌ها را بازوی فکری و اجرایی کتابخانه‌ها دانست و تصریح کرد: برگزاری جلسات انجمن‌ها در مسیر ارتقای سطح فرهنگ مطالعه در جامعه و رشد کیفی کتابخانه‌های عمومی تأثیر زیادی دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه، هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی را یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای فرهنگی کشور دانست که به کوشش نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور درحال‌ برگزاری است و ادامه داد: هدف از برگزاری جشنواره، ترویج فرهنگ رضوی و گسترش مطالعه کتب مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین(ع) به‌ویژه امام رضا(ع)، اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، شناسایی، معرفی و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان کتاب فرهنگی مرتبط بافرهنگ رضوی و کمک به تولید و انتشار گسترده این آثار بوده که در استان کرمانشاه نیز هم‌زمان با سراسر کشور از یکم اردیبهشت آغاز شده است.

حسنی ‌خونسار بابیان اینکه «هفتمین دوره جشنواره رضوی در سه سطح کودکان، نوجوانان و جوانان و بزرگ‌سالان برگزار می‌شود» اظهار کرد: برای برگزاری این جشنواره شش عنوان کتاب در نظر گرفته‌شده که چهار عنوان آن به زندگی امام رضا(ع) مربوط می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به بازدید استاندار از وضعیت کتابخانه مرکزی کرمانشاه و توجه ویژه وی به حل مسئله این پروژه، اعلام کرد: این پروژه از سال ۸۶ در زمینی به مساحت چهار هزار مترمربع با زیربنا ۱۵ هزار مترمربع و در شش طبقه، کلنگ‌زنی شد، اما متأسفانه روند اجرایی آن از سال ۹۰ به علت نبود اعتبار لازم، متوقف شده است.

وی افزود: امیدواریم مرحله اول این پروژه که سهم ۴۰ درصدی استانی است در سال ۹۶ به پایان رسیده و پروژه وارد مرحله اعتبار کشوری شود.

در ادامه دکتر یوسف شاه‌حسینی، معاون سیاسی امنیتی استانداری گفت: طبق گزارش مسئولین، اداره کل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه، نسبت به شاخص‌های کتابخانه‌های عمومی استان در جایگاه مطلوب و مناسبی قرار دارد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری، ادامه داد: تدوین برنامه‌هایی برای گسترش فرهنگی استان و همکاری ادارات و ارگان‌های زیربط با این برنامه‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

شاه‌حسینی در مورد پروژه کتابخانه مرکزی گفت: امیدواریم مسائل با هماهنگی‌ بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری کرمانشاه و سایر ارگان‌های زیربط رفع شود و این پروژه مهم در زمانی کوتاه برای مردم کرمانشاه به مرحله اجرایی خود بازگردد.

در ادامه دکتر شاه‌حسینی با ابراز رضایت از روند برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در کرمانشاه، حضور پرشور مردم در این رویداد فرهنگی را خواستار شد.

شاه‌حسینی در پایان مقرر کرد در مراسم اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی با دعوت از مدیران استانی و اهدای تقدیرنامه‌ای از سوی استانداری از مشارکت‌کنندگان و دست‌اندرکاران تجلیل شود.

 

گفتنی است، طرح مباحثی در خصوص وضعیت مطالعه و کتابخانه‌های عمومی استان و ارتقای آن، همچنین تصویب طرح‌هایی در این خصوص از بخش‌های دیگر این نشست بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: