کد خبر: 28953
تاریخ انتشار: دوشنبه, 29 خرداد 1396 - 15:13

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

مدیرسازمان فرهنگی و هنری شهرداری منطقه 20 تهران اعلام کرد

نصب 8 بیلبورد جشنواره کتابخوانی رضوی در مکان های پر تردد شهرری

منبع : لیزنا
 مدیرسازمان فرهنگی و هنری شهرداری منطقه 20 تهران از مشارکت همه جانبه این منطقه در اطلاع رسانی هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد.
نصب 8 بیلبورد جشنواره کتابخوانی رضوی در مکان های پر تردد شهرری

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی، محمد جواد حیدری پور مدیر سازمان فرهنگی و هنری شهرداری منطقه 20 تهران درخصوص اقدامات این سازمان در آستانه برگزاری هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: اطلاع رسانی مناسب در برگزاری جشنواره از مهم ترین اقدامات این منطقه بوده به صورتی که 8 بیلبورد در مکان های پر تردد از جمله میدان نماز، محله دولت آباد، محله 13 آبان، ورودیه شهرستان ری و چندین محله پررفت و آمد در خیابان های اصلی به این امر اختصاص پیدا کرده است و پوسترهای فراخوان و شیوه اجرای مسابقه نصب و جانمایی لازم در کتابخانه های تحت پوشش و فرهنگسراها انجام شده است.

وی با بیان اینکه تراکت های ارسالی از سوی نهاد کتابخانه های عمومی در بین اعضای کتابخانه ها و عموم مخاطبین توزیع شده است یادآور شد: چند سالی است که برگزاری جشنواره های فرهنگی نسبت به قبل کمتر شده و یا حالت تکرای به خود گرفته است اما «جشنواره کتابخوانی رضوی» با هدفمندی و مخاطب شناسی خوبی که داشته توانسته جای خود را در میان مردم باز کند لذا برگزاری این جشنواره برای تمام رده های سنی و ترویج این منابع فاخر رضوی در میان خانواده ها خود به جذابیت این جشنواره افزوده است.

 حیدری پور تصریح کرد: معتقدم هرقدر مشارکت دستگاه ها، ادارات و بویژه نهادهای فرهنگی در این امر بیشتر باشد موجب هم افزایی بالاتری خواهد شد و این در حالی است که انجام هرگونه سستی در این کار مهم فرهنگی، لطمه ای جبران ناپذیری بر عرصه مطالعه و ترویج فرهنگ رضوی خواهد داشت چرا که همه ما برای مردم خدمت می کنیم و این وظیفه تمام ادارات و نهادهای فرهنگی است که از تمام توان خود جهت پیشبرد اهداف این جشنواره استفاده کنند و با مشارکت صددرصدی، موجب بالا رفتن فرهنگ کتاب و کتابخوانی میان اقشار جامعه شویم.

وی در خصوص نقش برگزاری این برنامه ها در ارتقای سطح مطالعه و گسترش کتابخوانی در کشور اظهار داشت: این جشنواره به دلیل دارا بودن ویژگی های مثبتی نظیر استفاده از فضای مجازی، ارتباط مستقیم با مخاطب نسل کودک و نوجوان و جوان و استفاده از قالب های هنری همچون مسابقه نقاشی، به طور یقین جنبه تشویقی خواهد داشت و همین تنوع منابع و رده های سنی،  موجب نشاط، رونق و حیات فرهنگی در خانواده ها و مردم خواهد شد.

مسئول سازمان فرهنگی و هنری شهرداری منطقه 20 تهران با اشاره بر هدف اصلی جشنواره که«مطالعه و گسترش فرهنگ کتابخوانی» است، برگزاری چنین جشنواره هایی  را موجب بازگشت حس رقابت در مردم و منابع خوب و مفید آن را سبب ارتقا سطح کیفی مطالعاتی مردم دانست.

وی در پایان از زحمات و پیگیری های مستمر رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ری تشکر کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: