کد خبر: 29027
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 07 تیر 1396 - 09:30

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

 تاکید بر نامگذاری كتابخانه های عمومی استان اردبیل به نام مشاهیر بومی

منبع : لیزنا
در جلسه انجمن كتابخانه های عمومی استان اردبیل، بر نامگذاری كتابخانه های عمومی جدیدالاحداث جهت معرفی هرچه بیشتر مفاخر استان به نسل جدید و ماندگاری نام و یاد بزرگان عرصه های مختلف علمی، ادبی، هنری و فرهنگی تاکید شد.
 تاکید بر نامگذاری كتابخانه های عمومی استان اردبیل به نام مشاهیر بومی

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره كل كتابخانه های عمومی استان اردبیل، معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل در جلسه انجمن كتابخانه های عمومی استان با اشاره به اهمیت كتابخانه مركزی اردبیل در توسعه فرهنگی استان، تكمیل و راه اندازی سالن همایش این كتابخانه را دارای اهمیت دانسته و اظهار داشت: در صورت افتتاح این پروژه مهم فرهنگی، كمبودهای موجود در خصوص سالن های بزرگ اجتماعات جهت برگزاری همایش های استانی و كشوری، تا حدودی برطرف خواهد شد.

ناصر نصیری جشنواره كتابخوانی رضوی را در تقویم فرهنگی كشور، مهم تلقی كرده و افزود: همت نهاد كتابخانه های عمومی كشور در برگزاری این جشنواره باعث هم افزایی و تجمیع پتانسیل دستگاه های فرهنگی و اجرایی در جهت برگزاری احسن یك رویداد فرهنگی شده است.

نصیری در بخش دیگری از سخنان خود، نامگذاری كتابخانه های عمومی جدیدالاحداث استان به نام مشاهیر بومی را مورد تأكید قرار داده و تصریح كرد: این نامگذاری باعث معرفی هرچه بیشتر مفاخر استان به نسل جدید و ماندگاری نام و یاد بزرگان عرصه های مختلف علمی، ادبی، هنری و فرهنگی میشود.

این مسئول، تكمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی را از اهداف دولت خدمتگذار برشمرده و افزود: فرمانداران باید نسبت به پروژه های عمرانی كتابخانه های عمومی در حال اتمام، توجه بیشتری داشته باشند تا مردم بتوانند از خدمات فرهنگی این مراكز هر چه زودتر بهره مند شوند.

در این جلسه، مدیر كل كتابخانه های عمومی استان نیز با شرح نیازهای تكمیل و تجهیز كتابخانه مركزی اردبیل، آن را مهمترین پروژه كتابخانه های عمومی معرفی كرد.

رباب عزیزخانی، جلب مشاركت خیرین در جهت ساخت كتابخانه های مركزی شهرستان ها را مورد تأكید قرار داده و افزود: كتابخانه مركزی بیله سوار با ٩٠ درصد پیش عمرانی، راه چندانی برای راه اندازی نهایی در پیش ندارد.

وی، مشاركت دستگاه های فرهنگی و اجرایی استان در جشنواره كتابخوانی رضوی را كم نظیر توصیف كرده و ادامه داد: ارادت مردم و مسئولین به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و علاقمندی دلسوزان عرصه فرهنگی در جهت نهادینه كردن فرهنگ كتابخوانی، دست به دست هم داده و باعث شد جشنواره با شور و حال دوچندان برگزار شود.

عزیزخانی، ضمن تقدیر از اعضای انجمن در خصوص ارائه نقطه نظرات نهایی جهت نامگذاری كتابخانه های عمومی روستای لنبر شهرستان خلخال و روستایی موران شهرستان گرمی،  تغییر نام كتابخانه عمومی زكریای رازی شهرستان نیر به كتابخانه عمومی مرحوم امیر حسین فردی را در معرفی این چهره شاخص ادبیات كودك و نوجوان، مفید دانست.

این مسئول با تقدیر از حُسن توجه فرمانداران در تكمیل كتابخانه های جدید، از اتمام مراحل احداث و افتتاح كتابخانه های عمومی روستاهای موران، لنبر، شام اسبی، شایق و شهر فخرآباد تا پایان فصل تابستان خبر داد.

 

مشاور استاندار در امور كتاب و كتابخانه ها، مشاركت جدی تر مدارس و آموزش و پرورش استان را در برنامه های كتابخانه ای خواستار شد و تأكید كرد: بسیاری از دانش آموزان علاقه فراوانی به كتابخوانی دارند لیكن هموار كردن این مسیر وظیفه ما و مدیران مدارس و مربیان است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: