کد خبر: 29038
تاریخ انتشار: شنبه, 10 تیر 1396 - 10:24

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری نمایشگاه کتاب در کتابخانه دانشگاه ادیان و مذاهب

منبع : لیزنا
نمایشگاهی از کتاب های خریداری ‌شده توسط  کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب در معرض دید و نظر اساتید و دانشجویان قرار گرفته است.
برگزاری نمایشگاه کتاب در کتابخانه دانشگاه ادیان و مذاهب

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب، این نمایشگاه روز چهارشنبه هفتم تیر طی مراسمی با حضور ریاست دانشگاه، معاونان، روئسای دانشکده‌ها و سایر مسئولان در سالن شهید بهشتی دانشگاه ادیان و مذاهب رسماً افتتاح شد.  بازدید عمومی از روز شنبه دهم تا بیستم تیر از ساعت 10 الی 15 برقرار خواهد بود.

به گفته محمدی شجاعی در این نمایشگاه کتاب‌های خریداری‌شده از سی‌امین نمایشگاه‌ها کتاب تهران، چهل و هشتمین نمایشگاه کتاب قاهره و نیز کتاب‌های انگلیسی خریداری‌شده از ناشران معتبر دانشگاهی جهان مانند دانشگاه های کالیفرنیا، کلمبیا، ادینبورگ، جورجیا، وان ورلد، رومن، پال گریو، پنگوئن، پرینستون، ورسو و ییل در معرض دید اعضای هیئت‌علمی، اساتید و دانشجویان دانشگاه قرار می‌گیرد.

ایشان افزودند در این نمایشگاه نزدیک به دو هزار جلد کتاب شامل 1 هزار 120 جلد کتاب (فارسی، عربی و انگلیسی) خریداری‌شده از نمایشگاه کتاب تهران، 416 جلد کتاب انگلیسی ثبت سفارش شده از ناشران دانشگاهی جهان و نیز 370 جلد کتاب عربی خریداری‌شده از نمایشگاه کتاب قاهره به نمایش درمی‌آید.

گفتنی است درمجموع ارزش کتاب‌های خریداری‌شده موجود در این نمایشگاه بالغ بر 200 میلیون تومان برآورد می‌شود.

موجوی فعلی مخزن کتابخانه دانشگاه ادیان و مذاهب از لحاظ تعداد منابع در یک نگاه به شرح زیر است:

72 هزار جلد کتاب فارسی و عربی؛

18 هزار جلد کتاب انگلیسی؛

 7 هزار جلد نشریات فارسی؛

 160 هزار رکورد مقاله فارسی؛

 982 عنوان پایان‌نامه فارسی؛

 100 عنوان پایان‌نامه لاتین؛

 3 هزار لوح فشرده دیداری شنیداری فارسی؛

 1هزار 200  لوح فشرده دیداری شنیداری لاتین.

محمدی شجاعی در توضیح فعالیت های کتابخانه دانشگاه به تشکیل مکتا اشاره کرد و گفت: تاکنون 34 کتابخانه عضو مجمع کتابخانه های تخصصی استان قم (مکتا) شده اند که دبیرخانه آن کتابخانه دانشگاه ادیان و مذاهب است. کلیه دانشجویان و اساتید می توانند از منابع این کتابخانه ها (بالغ بر دومیلیون و پانصد هزار جلد کتاب) و خدمات این کتابخانه های تخصصی استفاده نمایند.

 

کتابخانه دانشگاه ادیان و مذاهب در ماه‌های گذاشته خدمات متنوع دیگری را به اعضا ارائه داده که از آن جمله می‌توان به راه‌اندازی سامانه تلگرام کتابخانه (تسهیل خدمات میز امانات و اطلاع رسانی)، دریافت بیست و دومین شاخه مرکز منطقه‌ای علوم و فناوری شیراز ( امکان دسترسی به چهار میلیون و دویست هزار مقاله انگلیسی، فارسی و عربی)، دریافت کلیه فایل‌های کتاب‌های شیعی از کتابخانه دیجیتال قائمیه اصفهان (شامل 17 هزار جلد کتاب)، اشتراک 5 ساله مقالات نورمگز، نورلیب و دسترسی به پایگاه ثمیم جهت جلوگیری از سرقت ادبی  از طریق کلیه کامپیوترهای دانشگاه بدون نیاز به کلمه عبور و گذرواژه اشاره کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: