کد خبر: 29133
تاریخ انتشار: شنبه, 17 تیر 1396 - 09:52

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نمایشگاه موضوعی ادبیات کودکان و نوجوانان در کتابخانه حسینیه ارشاد

منبع : لیزنا
 کتابخانه‌‌‌ عمومی حسینیه‌‌ ارشاد به منظور بزرگداشت روز ادبیات کودکان و نوجوانان نمایشگاهی از منابع موجود خود را برپا می کند.         
نمایشگاه موضوعی ادبیات کودکان و نوجوانان در کتابخانه حسینیه ارشاد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد، ادبیات کودک و نوجوان گونه‌ای از ادبیات است که جداسازی آن از بخش‌های دیگر ادبیات با سن مخاطبان آن انجام می‌شود. این گونه‌ ادبی هنگامی پدید آمد که بزرگسالان متوجه شدند کودکان و نوجوانان به سبب گنجایش‌های شناختی و ویژگی‌های رشدی خود آمادگی پذیرش متن‌های سنگین را ندارند و به متن‌هایی نیاز دارند که پاسخگوی دوره‌ی رشد آن‌ها باشد.

۱۸ تیرماه روز درگذشت مهدی آذریزدی به عنوان روز ادبیات کودکان و نوجوانان در تقویم رسمی کشور ثبت شده است.

آذر یزدی ۱۸ تیرماه سال 13۸۸ در سن ۸۸ سالگی، در بیمارستان آتیه‌ تهران درگذشت و ۲۱ تیرماه پس از تشییع از مسجد حظیره در حسینیه‌ خرمشاه یزد در نزدیکی محل زندگی‌اش به خاک سپرده شد.

«قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب»، «قصه‌های تازه از کتاب‌های کهن»، «گربه‌ ناقلا»، «گربه‌ تنبل»، «مثنوی» (برای بچه‌ها)، «مجموعه‌ قصه‌های ساده» و تصحیح «مثنوی مولوی» (برای بزرگسالان) از جمله آثار این نویسنده‌ی کودک و نوجوان است.

کتابخانه‌‌‌ عمومی حسینیه‌‌ ارشاد به منظور بزرگداشت این روز ، نمایشگاهی از منابع موجود را یکشنبه و دوشنبه 18 و 19 تیر ماه، در ساعات کار کتابخانه، برپا می کند و مشتاقانه آماده پاسخگویی به سؤالات علاقه مندان است.

 

افراد می توانند با شماره 22866465 تماس حاصل نموده و یا از طریق این آدرس از کتابدار آنلاین سؤالات خود را مطرح نمایند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: