کد خبر: 29242
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 21 تیر 1396 - 13:59

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

 ۲۱ تیرماه و با حضور دبیر کل نهاد

«کتابخانه تحقیقاتی‌ ـ تخصصی پرویز اذکائی» در همدان افتتاح می‌شود

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از افتتاح «کتابخانه تحقیقاتی‌ ـ تخصصی پرویز اذکائی» در کتابخانه مرکزی همدان و در روز ۲۱ تیرماه با حضور مقامات کشوری خبر داد.
«کتابخانه تحقیقاتی‌ ـ تخصصی پرویز اذکائی» در همدان افتتاح می‌شود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، دکتر عاطفه زارعی؛ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان،  از افتتاح «کتابخانه تحقیقاتی‌ ـ تخصصی دکتر پرویز اذکائی» در کتابخانه مرکزی همدان خبر داد و اظهار کرد: ۲۱ تیرماه ساعت ۱۱:۳۰ «کتابخانه تحقیقاتی‌ ـ تخصصی دکتر پرویز اذکائی» در کتابخانه مرکزی همدان واقع در بلوار شهید چیت‌سازیان، بلوار قلم افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه این مراسم با حضور علیرضا مختارپور؛ دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و دکتر پرویز اذکائی؛ واقف این مجموعه، برگزار می‌شود، افزود: محمدناصر نیکبخت؛ استاندار همدان، آیت اله غیاث‌الدین طه محمدی؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، نمایندگان مجلس، فرمانداران، شهرداران، نویسندگان بومی، اهل قلم و فرهنگ و جامعه کتابداران حضور خواهند داشت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی نیز قبل از مراسم افتتاح در سالن جلسات کتابخانه مرکزی برگزار خواهد شد، گفت: دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این مراسم نیز حضور خواهد داشت.

وی با بیان اینکه «۱۱ هزار جلد کتاب و نشریه توسط دکتر اذکائی به کتابخانه مرکزی همدان اهدا شده است»، افزود: کتابخانه جداگانه‌ای برای نگهداری کتاب‌های این نویسنده، ادیب و چهره ماندگار همدان ایجاد کرده‌ایم.

دکتر زارعی، با بیان اینکه دکتر اذکائی به عنوان محقق و نویسنده مطرح کشوری مجموعه‌ای از کتاب‌ها و منابع ارزشمند را در حوزه تاریخ و فلسفه به کتابخانه مرکزی همدان وقف کرده که کار ارزشمندی است، گفت: وقف کتاب و کتابخانه به عنوان صدقه جاریه توسط علما، امرا و نیکوکاران به ویژه کتاب‌دوستان که به سرنوشت علمی و فرهنگی جامعه اسلامی عـلاقه داشتـه‌اند، همواره جاری و ساری بوده است.

وی با بیان اینکه کتاب دوستانی بوده‌اند که در راه حفظ آثار دانشمندان و عالمان و ترویج دستاوردهای علمی خویش و رساندن آن به نسل‌های آینده از هیچ تلاشی مضایقه نکرده‌اند، گفت: خرسندیم و بر خود می‌بالیم که مهد تاریخ و تمدن ایـران‌زمین شاهد به بار نشستن کوششی از این دست به همت محقق، پـژوهشگر و نـویسنده شهیر استان «دکتر اذکائی» است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از افتتاح اولین کتابخانه تحقیقاتی تخصصی استان همدان با همت و تلاش‌های واقف اذکائی و مساعدت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در کتابخانه مرکزی خبر داد و افزود: ۲۱ تیر ماه این کتابخانه تخصصی با حضور مقامات کشوری و استانی افتتاح می‌شود.

وی کتابخانه دکتر اذکائی را مجموعه‌ای از غنی‌ترین پایگاه‌های اطلاعاتی در حوزه تاریخ و فلسفه کشور عنوان کرد و گفت: سه نسخه قرآن خطی و ۱۰ نسخه کتاب چاپ سنگی و سربی از سوی دکتر اذکائی به این کتابخانه اهدا شده است.

زارعی، با اشاره به وجود ۷۰ قفسه یک‌طرفه و ۶ قفسه نمایشی در این کتابخانه، ادامه داد: ۱۳ لوح قاب شده مربوط به دکتر اذکائی در این کتابخانه نگهداری خواهد شد.

وی از گردآوری ۵ هزار جلد کتاب و ۶ هزار جلد نشریه در این کتابخانه خبر داد و افزود: تعداد قابل توجهی جلد از این کتاب‌ها در سامانه مدیریت کتابخانه‌های عمومی کشور جانمایی شده است.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان با بیان اینکه  ۹ لوح تقدیر و ۱۱ تندیس در این کتابخانه مربوط به دکتر اذکایی در معرض دید عموم قرار می‌گیرد و یک کتابدار مختص این بخش در نظر گرفته شده است، گفت: امیدواریم شاهد استفاده مردم و کتاب‌دوستان از کتاب‌های دکتر پرویز اذکائی باشیم چراکه کتاب‌های بسیار نفیس و از لحاظ محتوایی بسیار غنی در اختیار قرار گرفته است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: