فرماندار روانسر در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان عنوان کرد
مشکلات فرهنگی جامعه ناشی از کم‌توجهی به مسئله کتاب و کتابخوانی است

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه، اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان روانسر در سال جاری روز پنجشنبه بیست و دوم تیرماه با حضور مصومه حسنی‌خونسار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، حسین ویسمرادی فرماندار روانسر، شهردار و سایر اعضای انجمن در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه در این جلسه با ابراز خرسندی از توجه ویژه فرماندار و مدیران شهرستان روانسر به کتابخانه‌های عمومی اظهار داشت:‌ توجه ویژه به برگزاری جلسات انجمن شهرستان برای ارتقای سطح فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه بسیار مهم و مفید است.

حسنی‌خونسار با اشاره به راه‌اندازی اینترنت بی‌سیم رایگان در کتابخانه عمومی فجر روانسر، گفت: در حال حاضر حدود ۳۰۰۰ روانسری به صورت فعال به عضویت کتابخانه‌های عمومی در آمده‌اند و در حدود ۲۳۰۰۰ جلد کتاب به امانت رفته است.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی افزود: کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برنامه‌های متنوعی را از قبیل نشست‌های کتاب‌خوان، نقد کتاب، جمع‌خوانی و معرفی کتاب ماه و...  برگزار می‌کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه در پایان با اشاره به کتابخانه عمومی شهدای شهر شاهو گفت: در صدد تعمیرات اساسی جهت رفع مشکلات این کتابخانه هستیم.

شهباز بیگی شهردار روانسر نیز در بخش دیگری از این جلسه پرداخت سهم نیم‌درصد شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها را جزئی از حق و حقوق کتابخانه‌های عمومی دانست و مجموعه شهرداری این شهرستان را پایبند به این قانون عنوان کرد.

حسین ویسمرادی فرماندار روانسر نیز در این جلسه بررسی و مشکل‌یابی در خصوص عوامل موثر بر کاهش مطالعه را بسیار مهم دانست و بیان داشت: نقش کتاب بسار مهم است و باید با برنامه‌ریزی دقیق و درست نوجوانان و جوانان را  به سمت کتاب، کتابخوانی و کتابخانه‌های عمومی جلب و موجب افزایش شور و شوق کتابخوانی در شهرستان شویم.

فرماندار روانسر با تأکید بر لزوم توجه به محتوای کتاب و به روز بودن آنها در کتابخانه‌های عمومی گفت: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در عدم علاقه جوانان و نوجوانان به کتاب و کتابخوانی تاثیرگزار است و نیاز است در این خصوص آسیب‌شناسی جدی صورت پذیرد.

 

گفتنی است در پایان این جلسه حاضرین در مورد مشکلات و مسائل کتابخانه‌های عمومی شهرستان روانسر به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.