اختصاص ۴۰۰ میلیون ریال جهت تعمیر و تجهیز کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیمروز سیستان و بلوچستان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان، محمدحسین دهمرده فرماندار شهرستان نیمروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان با تأکید بر اهمیت ترویج کتاب و کتابخوانی در جامعه گفت: هیچ‌چیز در زندگی جایگزین کتاب و مطالعه نمی‌شود.

وی افزود : برای توسعه و تکمیل کتابخانه‌های عمومی باید از تمام ظرفیت‌های شهرستان استفاده شود.

دهمرده با اشاره به لزوم تعمیر و تجهیز کتابخانه‌های عمومی شهرستان گفت: ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار به تعمیر و تجهیز کتابخانه‌های عمومی شهرستان اختصاص داده‌شده که از اعتبارات نفت و گاز تأمین می‌شود.

فرماندار نیمروز با اشاره به لزوم گسترش فضای کتابخانه‌های عمومی  گفت: بخشداری بخش صابری شهرستان نیمروز، قطعه زمینی به احداث کتابخانه جدید در این منطقه اختصاص داده و ضروری است برنامه‌ریزی‌های لازم جهت احداث کتابخانه در این مکان صورت گیرد.

در ادامه محمد صالح حیدری، سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیمروز ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده و پیگیری مصوبات جلسه قبل، خواستار انتقال مکان کتابخانه شهرک گلخانی از مسجد به ساختمان محیط‌زیست شد.

وی با اشاره به استقبال مخاطبان از بخش اینترنتی جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: شرکت افراد در جشنواره رضوی به‌صورت اینترنتی پیشرفت قابل‌توجهی داشته است.

حیدری درخصوص دو نوبتی شدن کتابخانه مرکزی شهرستان گفت: ارائه خدمات کتابخانه مرکزی در دو نوبت پس از افزایش زیربنا و فضای کتابخانه، میسر خواهد شد.