در مازندران «مطالعه با طعم تابستان» به دامان طبیعت می‌رود

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران، آرزو ولی‌پور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی و تلاش در برقراری عدالت مطالعاتی در جامعه، گفت: برای تحقق این وعده فرهنگی در استان به اجرای برنامه برای اعضای کتابخانه‌ها اکتفا نخواهیم کرد.

وی تأکید کرد: همکاران و کتابداران دغدغه‌مند مازندرانی، محافل کتاب و کتابخوانی را به مزارع، باغ‌ها، سواحل دریا، اماکن توریستی و گردشگری و منازل مردم خواهند برد و این برنامه‌ها در روستاهای استان نمود بیشتری خواهد یافت.

او با اشاره به تأکید طرح «مطالعه با طعم تابستان» بر حضور کشاورزان، باغداران، دامداران، صیادان، گردشگران و مردم روستاها به‌عنوان مخاطبان اصلی، گفت: در راستای اجرای این طرح کتاب‌هایی متناظر با شغل و سلیقه مخاطبین را در اختیار آنان قرار داده و حتی در طبیعت و در حین کار و فعالیت، برای این افراد محفل کتابخوانی برگزار می‌کنیم.

ولی‌پور ادامه داد: ترویج کتابخوانی و مطالعه مفید به یک جهاد همگانی نیاز دارد و برای اجرای گسترده این طرح از ظرفیت بسیج سازندگی و طرح «یاوران کشاورز» اردوهای جهادی بهره‌مند خواهیم شد.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران، مهم‌ترین هدف اجرای این طرح را دسترسی ساکنین مناطق کم‌برخوردار به کتاب‌های کاربردی و خواندنی دانست و تصریح کرد: همه مردم می‌توانند فعالانه در این طرح مشارکت کنند تا شاهد گسترش کتابخوانی، رشد آگاهی‌های اجتماعی و امکان استفاده همه اقشار از کتاب و امکانات کتابخوانی باشیم.