ضرورت اجرای طرح «نیمکت‌های مطالعه» و معرفی کتاب در پارکینگ‌های ساحلی در مازندران

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران، جلسه شورای فرهنگ عمومی مازندران با حضور آیت‌الله طبرسی نماینده ولی‌فقیه در استان؛ دکتر عمادالدین افروغ، عضو شورای فرهنگ عمومی کشور؛ آرزو ولی‌پور، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و جمعی از مسئولین استان با محوریت بررسی مشکلات اجتماعی و فرهنگی سواحل، دوشنبه ۱۹ تیرماه در بابلسر برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران در این نشست با اشاره به تأثیر برنامه‌های فرهنگی در تغییر موقعیت‌های آسیب‌پذیر، به نقش فرهنگ مطالعه و ترویج کتابخوانی متناسب با نیاز خانواده‌ها در کنار ساحل در قالب طرح‌های متنوع اداره کل کتابخانه‌ها پرداخت و ضمن تقدیر از فرماندار و شهردار بابلسر در خصوص ایجاد ساحل مطالعه در پارکینگ ۱ و ۲ بابلسر، خواستار ادامه اجرای فازهای دیگر این طرح در این شهر توریستی شد.

ولی‌پور با اشاره به آغاز طرح «مطالعه با طعم تابستان» در مازندران گفت: این طرح با کمک بسیج سازندگی استان در قالبی مفرح اجرا شده و به کتابخوانی، معرفی و اهدای کتاب در مناطق ساحلی اختصاص دارد.

وی با تأکید بر نقش مؤثر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای رفع معضلات اجتماعی، افزود: توجه به اهمیت مطالعه نقش اساسی در افزایش آگاهی و دانایی جامعه داشته و بی‌شک منجر به کاهش معضلات اجتماعی خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران در ادامه حمایت از طرح‌های مطالعاتی در قالب بسته فرهنگی استان و ادامه اجرای طرح «نیمکت‌های مطالعه» و معرفی کتاب در پارکینگ‌های ساحلی را خواستار شد.

 

او در پایان ضمن تأکید بر ضرورت مقاوم‌سازی فرهنگی سواحل با اجرای برنامه‌های فرهنگی و ارزشی، گفت: خالی شدن سواحل از برنامه‌های فرهنگی و ارزشی، افزایش معضلات اجتماعی را درپی خواهد داشت و لازم است مورد توجه مسئولین امر قرار گیرد.